استرداد شهروند بحرینی از صربستان محکوم شد

چهار شنبه 6 بهمن 1400 - 15:50:50
استرداد شهروند بحرینی از صربستان محکوم شد

تهران- الکوثر: جنبش حامیان جوانان انقلاب 14 فوریه تصمیم صربستان را برای استرداد احمد جعفر شهروند بحرینی محکوم کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مقامات بلگراد در میان مخالفت دادگاه اروپایی حقوق بشر، یک مخالف بحرینی را به این کشور تحویل دادند.
 جنبش حامیان جوانان انقلاب 14 فوریه در بیانیه ای افزود: دولت صربستان  احمد جعفر را  به‌رغم درخواست‌های بین‌المللی به آل خلیفه تحویل داده و این اقدام محکوم می شود. 
جنبش حامیان جوانان انقلاب 14 فوریه دربیانیه خود با تاکید بر اینکه ما همچنین نگران جان و امنیت او هستیم، تصریح کرد:  ما از جامعه بین المللی و سازمان های حقوق بشری می خواهیم فوراً و به سرعت  مداخله کرده  و برای حفظ جان و امنیت احمد جعفر ؛ آل خلیفه را تحت فشار قرار دهند.
مقامات بلگراد پیشتر با تحویل احمد جعفر محمد علی به این کشور موافقت کردند.
وکلای این مخالف بحرینی اعلام کردند، قاضی بلگراد روز یکشنبه مقامات صربستانی و اینترپل  را در جریان این حکم قرار داد و در ساعات اولیه صبح روز دوشنبه این مخالف بحرینی با یک فروند هواپیمای اجاره‌ای وابسته به شرکت "رویال جت"، یکی از شرکت‌های هواپیمایی اماراتی که ریاست آن بر عهده یکی از خاندان حاکم در ابوظبی است، به بحرین تحویل داده شد.
تحویل علی، اولین پرونده از نوع خود از زمان انتخاب "احمد ناصر الرئیسی"، مسئول امنیتی اماراتی برای ریاست اینترپل به شمار می‌آید.
علی در ماه نوامبر در بلگراد بر اساس اعلان قرمز صادر شده از بحرین بازداشت شد. وی پیشتر از بیم شکنجه شدن در صورت استرداد درخواست پناهندگی در صربستان کرده بود.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید

آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید
صفحه
آشپزی غذاهای عربی الکوثر فارسی 


چهار شنبه 6 بهمن 1400 - 11:14:24