مخالفت بحرینی ها با انتخابات فرمایشی ادامه دارد

چهار شنبه 18 آبان 1401 - 12:8:37

شهروندان بحرینی همانند روزهای گذشته با تجمع در خیابانها، مخالفت خود را با انتخابات پارلمانی این کشور ابراز داشته و آن را فرمایشی توصیف کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شهرک السنابس در شرق شهر منامه پایتخت بحرین برای سومین روز متوالی شاهد تجمع اعتراض آمیز شماری از شهروندان بحرینی نسبت به انتخابات پارلمانی این کشور بود که قرار است روز ۱۲ نوامبر (شنبه آینده) در سراسر این کشور برگزار شود.
اهالی شهرک السنابس در مخالفت با انتخابات تجمع کرده و آن را فرمایشی و صوری خواندند. آنها همچنین در همبستگی با خانواده زندانیان سیاسی و عقیدتی و فعالان مدنی شعار سردادند.
"به خاطر شهدای بی گناه خودمان در انتخابات شرکت نمی کنیم"، "زندانیان را نجات دهید"، "بازداشت شدگان را نجات دهید" و "هیهات منا الذله" از جمله پلاکاردهایی بود که تجمع کنندگان در دست داشتند.
مناطق مختلف بحرین هر روزه شاهد تجمع و تظاهرات شهروندان بحرینی در مخالفت با انتخابات پارلمانی و دعوت به تحریم آن است.
بحرین از ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی شاهد قیام مردمی علیه رژیم آل خلیفه است. مردم بحرین خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.
در جریان قیام مردمی بحرین، هزاران نفر شهید یا  زخمی شده اند و حکومت آل خلیفه همچنین صدها بحرینی را سلب تابعیت کرده است. حکومت بحرین همچنین همه جمعیت ها و احزاب سیاسی مخالف را  منحل و فعالیت آنها را ممنوع کرده است و از سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون انتخابات را در سایه تحریم مردم و رهبران مخالفان و به صورت تک صدایی و همسو با خواست خود برگزار می کند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید


چهار شنبه 18 آبان 1401 - 11:46:48