از سرنوشت 15 زندانی سیاسی در بحرین خبری نیست

شنبه 29 مرداد 1401 - 15:28:53
 از سرنوشت 15 زندانی سیاسی در بحرین خبری نیست

تهران- الکوثر: فعالان حقوق بشر بحرین می گویند اداره زندان «جو» در بحرین طی چند روز گذشته 15 زندانی سیاسی را در شرایطی بسیار ناگوار به مقصدی نامعلوم منتقل کرده است.


به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این بازداشت شدگان از جمله «حسین عیاد»، «حسین فاضل»، «محمد عبدالنبی الخور»، «محمد عبدالجلیل»، «سید محمد التوبلانی»، «سلمان اسماعیل»، «حسن احمد وحید»، «حسین المومن»، «یاسر المومن»، «حسین الشیخ»، » حسین مهنا»، «عقیل عبدالرسول»، «احمد جاسم القبیطی»، «عمار عبدالغنی» و «صدیق المخوضر» به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند.
به گفته  فعالان حقوق بشر بحرینی، ماموران لباس شخصی رژیم آل خلیفه بر این آدم ربایی خودسرانه نظارت داشتند و در تاریخ 9 آگوست در حالی که خود را از اداره تحقیقات معرفی کردند به صورت گروهی پنج بار به زندان هجوم بردند و هر بار تعدادی از زندانیان را منتقل کردند که از آن‌ها خبری نیست.
مسئولان زندان‌های بحرین از هرگونه اقدامات سرکوبگرانه علیه بازداشت شدگان سیاسی استفاده کرده و بدون توجه به شیوع بیماری‌های کرونا و سل در زندان‌های این کشور، بازداشت شدگان سالم را در سلول زندانیان مبتلا به کرونا و سل زندانی می‌کنند.
اخیرا مرکز حقوق بشر بحرین، مرکز حقوق بشر الخلیج و سازمان آمریکایی‌ها به منظور دموکراسی و حقوق بشر در گزارش مشترکی با عنوان «شرایط زندان در بحرین» اعلام کردند: کاستی های شدید در ضمانت‌های محاکمه عادلانه، یک شکل سیستماتیک در سیستم عدالت کیفری در بحرین است که نقض مستمر حقوق بشر و شکنجه زندانیان و بدرفتاری ازآن متاثر می شود.
مقامات آل خلیفه 173 نفر را در سال 2021 میلادی به دلیل مشارکت در فعالیت‌های دموکراسی خواهانه بازداشت کردند. بیشتر بازداشتی‌ها پس از احضار افراد مورد نظر برای بازجویی انجام شد.
شرایط نامناسب زندان‌های بحرین با توجه به شیوع بیماری بین بازداشت شدگان و فراهم نکردن مراقبت پزشکی کافی از آنها و مشکل ازدحام جمعیت باعث فوت تعدادی از آنها از جمله «عباس مال الله»، «حسین برکات» و «حسن منصور» شد.
دراین حال ، «جلال فیروز» نماینده سابق پارلمان بحرین گفت ، بیش از سه هزار و 500 مخالف نظام آل خلیفه در زندان‌های این رژیم زیر سخت‌ترین شکنجه‌ها قرار دارند.
دولت بحرین، متحد نزدیک ایالات متحده، مرتباً توسط سازمان‌های غیردولتی و نهادهای بین‌المللی به سرکوب مدافعان حقوق بشر در خاک خود متهم می‌شود، به‌ویژه پس از قیام مردمی که در سال 2011 صورت گرفت.
بحرین از سال 2011 درگیر موج بیداری اسلامی است. مردم این کشور برای مقابله با اقدامات مستبدانه و وابسته آل خلیفه دست به اعتراض زدند اما نتیجه این روند دستگیری، زندان، شکنجه و اعدام برای آزادی خواهانی بود که همچنان در صحنه نبرد حضور دارند. رژیم آل خلیفه همچنین صدها نفر را سلب تابعیت کرده است.


شنبه 29 مرداد 1401 - 12:11:29

دسته بندی :