کارشناس لبنانی : غزه هم اکنون مساله اول جهان است

شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 16:0:0

یک کارشناس مسائل بین المللی با بیان اینکه غزه اکنون به مساله اول جهان تبدیل شده است، گفت : برگزاری اجلاس سران کشورهای عربی در بحرین بعداز نزدیک به هشت ماه از جنگ غزه معنایی ندارد .

ویژه ‌- الکوثر: دکتر «عبده اللقیس» در گفتگو با برنامه « فلسطین الصمود» شبکه الکوثرتصریح کرد: اجلاس سران عرب در بحرین برای رسیدگی به پرونده غزه هرچند بسیار دیر برگزار شد اما ازآنجا که مقاومت مردم غزه اکنون مایه عزت وافتخار دنیای اسلام است؛ بنابراین هرکس به پشتیبانی ازآن برخیزد، از خواری و ذلتی که تاریخ معاصر پیش از این برای برخی سران اعراب ثبت کرده، در امان مانده است.
اللقیس افزود: برگزاری این اجلاس پس از هفت ماه قتل عام و جنایات وحشیانه علیه مردم غزه ، تأخیر بزرگی است.
این کارشناس  روابط بین الملل در پایان گفت: برخی دولت های عربی وابسته به رژیم صهیونیستی و آمریکا هستند  و درگذشته مواردی از  خیانت به کشورهای اسلامی را مرتکب شده اند ومتاسفانه ، عمدتاً در تشکیل اجلاس سران عرب نیز تأثیرگذار هستند. 
اجلاس سران کشورهای عربی در بحرین روز پنجشنبه در منامه برگزار شد و شرکت کنندگان در بیانیه ای  از شورای امنیت سازمان ملل خواستند تا قطعنامه‌های آتش بس خود در غزه اجرا و برای تشکیل کشور فلسطینی اقدام شود.
در بیانیه منامه بر لزوم توقف فوری تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه، خروج نیروهای اشغالگر از تمامی مناطق نوار غزه، لغو محاصره تحمیل شده رژیم صهیونیستی بر غزه، رفع تمامی موانع و گشایش تمامی گذرگاه ها برای ورود کمک ها تأکید شده است.
در ادامه «بیانیه پایانی بحرین» آمده است: شرکت کنندگان در اجلاس امروز منامه خواستار استقرار نیروهای حفاظت بین‌المللی و حافظ صلح وابسته به سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین شدند.
همچنین بشار اسد رئیس جمهوری سوریه روز پنجشنبه با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در حاشیه سی و سومین اجلاس سران عرب در شهر منامه پایتخت بحرین دیدار کرد.

 


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 10:30:25