دعوت رهبر انقلاب بحرین به همه‌پرسی

چهار شنبه 31 شهریور 1400 - 16:47:44
دعوت رهبر انقلاب بحرین به همه‌پرسی

تهران- الکوثر: رهبر نهضت اسلامی و انقلاب بحرین در واکنش به تکرار ادعاهای مقامات حکومتی مبنی بر تکیه منامه بر گفت‌وگو، خواستار برگزاری همه‌پرسی در این کشور، برای اطلاع از وزن مخالفین حکومت شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ «عیسی قاسم» رهبر نهضت اسلامی و انقلاب بحرین به اظهارات «جمال فخرو» یکی از اعضای مجلس شورای بحرین که گفته بود که می‌بایست در زیر سقف پارلمان، گفت‌وگو صورت گیرد، واکنش نشان داد.

حساب توئیتری شیخ عیسی قاسم نوشت: «افراد حکومتی، بسیار تکرار می‌کنند که تنها در زیر سقف این پارلمان گفت‌وگو صورت گیرد. اگر منظور همین پارلمان موجود است که حکومتی و محکوم و مقید به پذیرش نظر و رای مجلس شورای حکومتی است، [باید بگوییم که] این، عین دیکتاتوری است. آری به پارلمانی که برخاسته از اراده آزاد مردم باشد. در این  امر با مردم، همراه باشید».

رهبر انقلاب بحرین در پستی دیگر نوشت: «برای فهمیدن وزن مخالفان در بحرین، کافی است که یک همه پرسی آزاد مردمی حتی اگر شده در خصوص یکی از موضوعات مورد اختلاف بین ملت و حکومت برگزار شود تا مشخص گردد که مردم در یک وادی و  حکومت در وادی دیگری است.به عنوان مثال می‌توانید موضوع عادی‌سازی روابط [با رژیم صهیونیستی] یا هر موضوع دیگری را برای این منظور انتخاب کنید».

۱۴ فوریه  سال ۲۰۱۱، انقلاب مردم بحرین علیه حاکمیت این کشور آغاز شد. انقلابی که با سرکوب شدید آل خلیفه و با استمداد از مأموران دولت سعودی مواجه شد و صدها بحرینی از جمله رهبران انقلاب به زندان افتادند. هرچند که این سرکوب‌ها نتوانست به اعتراضات مردم بحرین پایان دهد و هنوز تظاهرات‌ها و اعتراض‌ها در سایه سرکوب شدید علیه سیاست‌های آل‌خلیفه ادامه دارد.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
ازصفحه محرم الکوثر فارسی دیدن کنید


چهار شنبه 31 شهریور 1400 - 16:23:42

پربازدیدها