نگاهی به تحولات دویست‌و بیست‌و پنجمین روز «طوفان الاقصی»

شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 9:18:34
نگاهی به تحولات دویست‌و بیست‌و پنجمین روز  «طوفان الاقصی»

حملات پی در پی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و وقوع شدیدترین درگیری‌ها در شمال این باریکه از جدیدترین اخبار مربوط به تحولات فلسطین است.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حملات وحشیانه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی طی بامداد امروز علیه مناطق مختلف نوار غزه همچنان ادامه داشته ، به طوری که این حملات علیه مناطق نزدیک به بیمارستان الاماراتی در تل السلطان واقع در غرب غزه چندین زخمی برجای گذاشته است.
علاوه بر حملات هوایی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، توپخانه این رژیم نیز طی بامداد امروز مناطقی شرقی و مرکزی شهر رفح را هدف قرار داد.
همچنین بمباران خانه‌های مسکونی و یک انبار سوخت واقع در شرق منطقه عبسان در خان یونس در جنوب نوار غزه چندین شهید و زخمی برجای گذاشته است.
علاوه بر مناطق مختلف نوار غزه، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی طی ساعات گذشته منطقه الخیام در جنوب لبنان را هدف قرار دادند. براثر بمباران جنین در کرانه باختری با جنگنده صهیونیستی، یک فرمانده فلسطینی به شهادت رسید.
جنگنده‌های دشمن صهیونیستی محله الدمج در اردوگاه جنین در کرانه باختری را نیز بمباران کرده که در نتیجه آن چند فلسطینی شهید و زخمی شدند. این دومین بار از سال ۲۰۰۲ است که ارتش صهیونیستی در حملات خود در کرانه باختری و علیه جنین از جنگنده استفاده می‌کند. شبکه الجزیره اعلام کرد که در این حمله «اسلام خمایسی» از فرماندهان گردان جنین به شهادت رسیده است و ۶ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

سایر تحولات مهم غزه و کرانه باختری در 24 ساعت گذشته به شرح ذیل است:

تظاهرات خانواده‌های نظامیان صهیونیست علیه ادامه جنگ غزه

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی از برگزاری تظاهرات خانواده‌های نظامیان و سربازان ارتش اسرائیل علیه ادامه جنگ غزه خبر داد. به نظر می‌رسد که خانواده‌های سربازان و نظامیان بسیار نگران سرنوشت سربازان در جنگ غزه هستند، چون مادر یک سرباز گفته است: خانواده های بیش از هزار سرباز متوجه شدند که فرزندانشان بدون هیچ برنامه‌ای صرفاً در حال قربانی شدن هستند. یک معترض در این راهپیمایی گفت: «متوجه شدیم که هیچ استراتژی، هیچ برنامه‌ای وجود ندارد و سربازان در حال از دست دادن اعتماد به فرماندهان هستند.

هلاکت یکی از نظامیان اشغالگر در درگیری‌های شمال غزه

ارتش رژیم صهیونیستی از هلاکت یکی از نظامیان خود در درگیری‌های شمال غزه خبر داد. بر اساس این گزارش، نظامی مذکور از عناصر یگان ویژه چتربازان رژیم صهیونیستی بوده که در شمال غزه مستقر بوده است. روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت امروز به نقل از نظامیان ارتش اشغالگر صهیونیستی در جبالیا اعلام کرد که ارتش این رژیم با مقاومت سرسختانه‌ای مواجه شده و درگیری‌های جبالیا، شدیدترین درگیری‌ها از ۷ اکتبر تاکنون است.

حمله موشکی گردان‌های ناصر صلاح الدین به سدیروت 

گردان‌های ناصر صلاح الدین اعلام کرد که این گردان‌ها در عملیات مشترک با گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی شهرک صهیونیستی سدیروت را با موشک‌های ۱۰۷ میلیمتری هدف قرار دادند. این گردان‌ها همچنین از حمله موشکی به مراکز فرماندهی و کنترل دشمن صهیونیستی در شرق رفح خبر داده و تاکید کردند که در این حمله تعدادی از نیروهای دشمن مستقیماً هدف قرار گرفته‌اند.
خبرگزاری فلسطینی شهاب همچنین از درگیری‌های گسترده بین گروه‌های مقاومت و اشغالگران صهیونیست در غرب شهرک الزهرا و اطراف منطقه نتساریم در شمال اردوگاه النصیرات در مرکز غزه خبر داد.
گردان‌های قدس همچنین اعلام کرد که تعدادی راکت ۶۰ میلیمتری ضد تجمع انسانی و زرهی صهیونیست‌ها در منطقه برج الطنانی در شرق اردوگاه جبالیا شلیک کرده است. رژیم صهیونیستی هنوز آمار رسمی از تلفات نیروهای خود در درگیری‌های امروز منتشر نکرده است.
گردان‌های شهید عزالدین قسام نیز ظهر امروز طی بیانیه‌ای اعلام کرد که مبارزانش با هدف قرار دادن یک نفربر با راکت یاسین ۱۰۵ و حمله سنگین به نظامیان صهیونیست با تیربار BKC، برخی از آنها را به هلاکت رسانده و برخی دیگر را زخمی کردند.

هشدار سازمان ملل نسبت به وخامت اوضاع انسانی در نوار غزه

دفتر هماهنگ کننده امورانسانی سازمان ملل اعلام کرد که دیگر تقریباً چیزی برای توزیع در نوار غزه باقی نمانده است. پیش از این نیز نهادهای فعال در زمینه کمک‌های بشردوستانه بارها نسبت به خطر قحطی در نوار غزه به دلیل حملات پی در پی رژیم صهیونیستی و محاصره این باریکه از آغاز تجاوز به غزه در تاریخ هفت اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون هشدار داده بودند.


انهدام چهارمین پهپاد پیشرفته آمریکایی در آسمان یمن

سخنگوی نیروهای مسلح یمن با صدور بیانیه‌ای از انهدام چهارمین پهپاد پیشرفته آمریکایی توسط سامانه دفاع هوایی یمن خبر داد. سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در اظهاراتی اقدام این کشور مبنی بر ساقط کردن پهپاد MQ-۹ با استفاده از موشک‌های زمین به هوای بومی را به صورت رسمی تأیید کرد. وی خاطرنشان کرد که نیروهای دفاع هوایی یمن این پهپاد پیشرفته آمریکایی را در آسمان مأرب شمالی واقع در شرق یمن هدف قرار داده‌اند.

واکنش آلمان به حملات شهرک نشینان به کاروان‌های امدادی غزه

 وزارت خارجه آلمان با انتشار بیانیه‌ای حملات مکرر شهرک نشینان اسرائیلی به کاروان‌های کمک رسانی به غزه را مایه شرمساری توصیف کرد. به گفته وزارت خارجه آلمان، خودداری و جلوگیری از ورود غذا به نوار غزه به آزادی گروگان‌ها یا در مبارزه با حماس کمکی نمی‌کند، بلکه به تشدید بیشتر تنش کمک می‌کند. پیش از این نیز، «جوزف بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی حمله شهرک‌نشینان صهیونیست به کاروان کمک‌های ارسالی از سوی اردن برای مردم نوار غزه را به شدت محکوم کرده بود. همچنین مسئو ل سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه این سخنان، با اردن ابراز همبستگی کرد.

واکنش حماس به افتتاح اسکله آمریکا در غزه

گروه مقاومت حماس به افتتاح اسکله دریایی آمریکا در غزه واکنش نشان داد. حماس در واکنش به افتتاح اسکله دریایی آمریکا در سواحل غزه برای ارسال کمک‌های جهانی به نوار غزه اعلام کرد که هر گونه راهی برای وارد کردن کمک‌ها جایگزین بازگشایی همه گذرگاه‌های زمینی تحت نظارت فلسطینی نخواهد بود.حماس در بیانیه خود بر مخالفت مجدد با هر گونه حضور نظامی از جانب هر قدرتی در نوار غزه تاکید کرد.این بیانیه می‌افزاید که حماس و همه گروه‌های مقاومت بر حق ملت فلسطین برای دریافت کمک‌های مورد نیاز در سایه این فاجعه انسانی که اشغالگران با تجاوز خود به نوار غزه به بار آورده‌اند، تاکید می‌کند.گفتنی است که دیروز آمریکا از افتتاح اسکله شناور در ساخل غزه و ارسال اولین محموله کمک‌ها با نظارت سازمان ملل خبر داد و تاکید کرد که این اسکله موقت است و هیچ نظامی آمریکایی وارد غزه نخواهد شد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 9:18:25