برخورد با یکی از بزرگترین شبکه‌های دلالی بازار روغن

شنبه 15 آبان 1400 - 9:8:38
برخورد با یکی از بزرگترین شبکه‌های دلالی بازار روغن

تهران - الکوثر : پاسداران گمنام سازمان اطلاعات سپاه عناصر یکی از بزرگترین شبکه های دلالی در زمینه کالاهای رسوبی و کالاهای در حال حمل را دستگیر کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  عناصر اصلی این شبکه که در پوشش یک شرکت خصوصی تولیدکننده روغن و با عناوینی چون «کالای رسوبی» و «کالای در حال حمل» فعالیت می کردند بیش از ۲۵ میلیون دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات روغن خام دریافت کرده بودند و با گذشت بیش از یک سال، هیچ روغنی وارد نکرده بودند.

بخشی از این ارزهای دولتی که برای واردات روغن خوراکی مورد نیاز مردم تخصیص یافته بود؛ صرف واردات خودروی خارجی و واکسن آمریکایی فایرز به صورت قاچاق شده و بخشی دیگری از این ارزها نیز در بازار آزاد به فروش رسیده است.

این شبکه بخشی از واکسنهای وارداتی را به صورت رایگان به برخی مدیران دولتی و خانواده آنها تزریق کرده و در مقابل از خدمات این مدیران بهره مند شده است. این شبکه همچنین متهم به خیانت در امانت از طریق قاچاق میزان قابل توجهی از ۳۸۰۰۰ تن روغن متعلق به ذخایر راهبردی کشور است.

این اقدام موجب گردید دولت برای تنظیم بازار روغن کشور در سال گذشته، نتواند از این ذخایر راهبردی استفاده کند که منجر به کمبود و افزایش شدید قیمت روغن خوراکی در بازار شد.

این شبکه برای فریب بازرسان دولتی، مخازن خود را به جای روغن، با آب پر کرده بودند.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
 


جمعه 14 آبان 1400 - 21:55:1

دسته بندی :