حمله هکری ایرانی به سازمانها و شرکتهای رژیم صهیونیستی

جمعه 26 آذر 1400 - 19:35:26
حمله هکری ایرانی به سازمانها و شرکتهای رژیم صهیونیستی

تهران - الکوثر : روزنامه جروزالم پست اعلام کرد هکرهای ایرانی اخیراً علیه هفت هدف در اسرائیل در بخش دولتی و تجاری اقدامات خرابکارانه انجام داده اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، جروزالم پست نوشت : موسسه چک پوئینت ارائه دهنده خدمات امنیت سایبری در فلسطین اشغالی اعلام کرد از روز جمعه بیش از یک میلیون و 800 هزار تلاش برای سوء استفاده از آسیب پذیری های نرم افزار لاگ 4 جی Log4j صورت گرفته است. اخیراً، این آسیب‌پذیری علیه هفت هدف در اسرائیل در بخش دولتی و تجاری توسط گروه هکر ایرانی «بچه گربه ملوس » یا APT 35 استفاده شده است.
این روزنامه صهیونیستی نوشت : این اکسپلویت (کد مخرب ) – یک باگ کدنویسی شده که از سیستم گزارش‌ گیری نرم‌افزار متن‌باز موسوم به Log4j ناشی می‌شود – یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین کدهای مخرب در جهان است.
حملات, یک رشته ای از داده ها را به یک گزارش اضافه می کنند تا به یک برنامه یا نرم افزار نفوذ کنند یا به آن آسیب برسانند. جنیفر ایسترلی مدیر آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت آمریکا گفت این نقص امنیتی, «خطر شدیدی» برای اینترنت ایجاد می کند.
چک پوینت که شاهد ارتباطات بین سرور مورد استفاده این گروه و اهداف در اسرائیل بود، مانع از اجرای حملات شد. این حمله در مدت 10 ساعت صورت گرفت. بر اساس اعلام چک پوینت، هیچ مدرکی مبنی بر اینکه این گروه فردی خارج از اسرائیل را هدف قرار داده باشد، وجود ندارد.چک پوینت در گزارشی درباره این حوادث گفت: «ما به بررسی حملات مربوط به لاگ 4 جِی ادامه خواهیم داد. گزارش‌های ما در 48 ساعت گذشته ثابت می‌کند هم گروه‌های هکر تبهکار و هم بازیگران دولتی درگیر کشف این آسیب‌پذیری هستند و همه ما باید فرض کنیم که عملیات‌های بیشتری از این قبیل بازیگران در روزهای آینده فاش خواهد شد.»



آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
 


جمعه 26 آذر 1400 - 18:55:46