پیام تسلیت شبکه جهانی الکوثر به دبیر کل حزب الله لبنان در پی رحلت شیخ علی کورانی

یک شنبه 30 اردیبهشت 1403 - 19:30:0
پیام تسلیت شبکه جهانی الکوثر به دبیر کل حزب الله لبنان در پی رحلت شیخ علی کورانی

مدیر شبکه جهانی «الکوثر» با صدور پیامی، رحلت عالم مجاهد جناب حجت الله شیخ علی کورانی را به محضر سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان را تسلیت گفت. وی از شاگردان و یاران شهید سیدمحمدباقر صدر و از اعضای فعال حزب الدعوه بود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، جناب آقای دکتر سعید غفاری، مدیر شبکه جهانی «الکوثر» در پی رحلت شیخ علی کورانی، در پیامی این ضایعه را به سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان تسلیت و تعزیت گفت. متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

برادر مجاهد، حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای سیدحسن نصرالله (زید عزه العالی)

دبیرکل محترم حزب‌الله

به‌نمایندگی از شبکه جهانی الکوثر، ضایعه جبران‌ناپذیر درگذشت فقیه بزرگ، عالم تقی و محقق شهیر جهان اسلام، حضرت آیت‌الله، علامه مجاهد، شیخ علی کورانی، عضو شورای رهبری حزب‌الله لبنان را که عمری پربرکت مصروف نشر معارف اهل‌بیت سلام‌الله علیهم کرد، در تبیین اساس اسلام ناب محمدی(ص) مردانه پای فشرد و بر سر این ایمان مجاهدانه ایستاد، به جناب‌عالی و مجموعه حزب‌الله عزیز و پیروان سیره ائمه همام‌(ع) تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم.

به‌مصداق کلام نورانی فقیه آل­محمد(ص) که می‌فرماید: إذا مات المؤمن الفقيه ثلم في الإسلام ثلمة لا يسدها شئ؛ حضور طولانی‌مدت و پرخیروثمر آن عزیز فقید را در برنامه‌ «.... » شبکه الکوثر باید از آن دست مواهب الهی دانست که برکات آن همواره جاری و منشأ آثار ماندگار بوده و مایه انس و الفت بیشتر دوستداران آل محمد(ص) با تعالیم خاندان هدایت و رفع شبهات از ساحت سراسر نور آنان بوده است؛ چه که افزون‌بر مجاهده علمی، محقق بزرگ مهدویت‌پژوه خود شهید زنده بود و در حیات اجتماعی و جهاد عملی مبارکش نیز نماد مقاومت علیه ستم و استکبار شمرده می‌شد. از همین روست که فقدانش ثلمه‌ای است بر پیکر امت اسلامی که جز با عنایت رب العالمین تسلی نمی‌یابد.  

امید آنکه خداوند رحمان و رحیم، زخم فقدان اسفناکش را با ورود جهان به «عصر ظهور» - که بزرگ‌ترین آرزوی استاد بود -  به جهان مالامال از عدالت و فضیلت مرهم گذارد و آن دانشمند پرآوازه و پرهیزگار را با شهدا و صالحین محشور فرماید. 

                                                                                                                                                       سعید غفاری

                                                                                     مدیر شبکه جهانی الکوثر                                                                                    تهران، دهم ذی‌القعده 1445

 

آیت‌الله شیخ علی کورانی از شاگردان و یاران شهید سیدمحمدباقر صدر و از اعضای فعال حزب الدعوه بودند و به همین واسطه برخی از بزرگان و فرماندهان حزب‌الله را ایشان به این حزب آورد.

آیت‌الله العظمی حکیم او را به عنوان نماینده خود به کویت فرستاد و پس از رحلت ایشان، آیت الله العظمی خویی هم ایشان را نماینده خود انتخاب کرد.

وی در زمینه‌های سیاسی و اجتماعی فعال زیادی داشت و از مؤسسان مسجد و بیمارستان رسول اکرم(ص) بیروت بود.

علامه کورانی با تأسیس مرکز معجم فقهی، اولین برنامه رایانه‌ای جامع جهان اسلام را تولید کرد که ۳۰۰۰ جلد کتاب را دربرداشت و به ۴۷۰۰ جلد رسید.

آن مرحوم قربانی ترور حزب بعث هم بود که از فاصله نزدیک به سر ایشان شلیک کرده بودند اما به لطف خدا گلوله در جمجمه گیر کرد و او زنده ماند و گلوله به عنوان سندی از جنایات بعثی‌ها در بدن ایشان ماند.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


یک شنبه 30 اردیبهشت 1403 - 19:31:3

دسته بندی :