پیام تسلیت کشورهای مختلف به مناسبت شهادت رئیس جمهور ایران

دو شنبه 31 اردیبهشت 1403 - 9:59:11
پیام تسلیت کشورهای مختلف به مناسبت شهادت رئیس جمهور ایران

مقامات کشورهای مختلف در پیام‌های جداگانه‌ای شهادت رییس‌جمهور ایران و همراهانش را تسلیت گفتند.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق با انتشار پیامی در فضای مجازی تاکید کرد: با غم فراوان، خبر  جان باختن رئیس جمهور ایران، وزیر خارجه این کشور و جمعی از همراهان ایشان را در پی سقوط بالگرد حامل آنها دریافت کردیم.

السودانی اضافه کرد: تسلیت عمیق خود را به مقام معظم رهبری، دولت و ملت ایران در پی حادثه به وقوع پیوسته برای رئیس جمهور این کشور تقدیم می‌کنیم.
وی در ادامه افزود: ما حمایت خود را از ملت دوست و برادر، ایران و مسئولان دیگر این کشور به دنبال رقم خوردن این فاجعه دردناک اعلام می‌نمائیم.
«بافل جلال طالبانی»، رئیس اتحادیۀ میهنی کردستان نیز در پیامی به حادثۀ مربوط به بالگرد حامل رئیس جمهور ایران واکنش نشان داد و اعلام کرد: حادثۀ ناگوار مربوط به هلیکوپتر حامل سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران و هیأت همراهش ما را غمگین  کرد و قلبمان نزد مردم ایران و سران این کشور است.

«محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی نیز یمن تاکید کرد: به ملت ایران و رهبری این کشور صمیمانه تسلیت می‌گوئیم. برای خانواده‌های این عزیزان از خداوند متعال صبر مسالت دارم. وی در ادامه افزود: ملت ایران همچنان پیوند خود را رهبران مخلص خود حفظ خواهد کرد.
همچنین سخنگوی دولت نجات ملی یمن شهادت رئیس جمهور کشورمان و جمعی از یاران ایشان را تسلیت گفت.این مسئول یمنی تاکید کرد: این مصیبت وارده را به رهبری، دولت و ملت ایران و تمام مستضعفین جهان تسلیت می‌گوئیم.

همچنین بخوانید:

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) هم بر حمایت خود از ملت ایران برای پشت سر گذاشتن غم بزرگ از دست دادن رئیس جمهور این کشور تاکید کرد.
شبکه المیادین به نقل از جنبش حماس گزارش داد: تسلیت صمیمانه خود را به مقام معظم رهبری و دولت و ملت دوست خود، ایران تقدیم می‌کنیم. ملت ایران ما را در غم خود شریک بداند. جنبش حماس در کنار ملت برادر خود ایستاده است.
این جنبش در ادامه تاکید کرد: شهدای این حادثه از برجسته‌ترین مقامات ایران بودند که در حمایت از آرمان فلسطین و مبارزات ملت ما مواضع شرافتمندانه ای اتخاذ کردند.

همچنین  «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر با انتشار یک پست در شبکه ایکس تاکید کرد: صمیمانه به دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران فوت ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه و هیأت همراه ایشان را در سانحه هوایی دردناک تسلیت می گویم.
وی در ادامه افزود: از خداوند متعال برای درگذشتگان رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر جمیل مسالت دارم. إنا لله وإنا إلیه راجعون.
«نعمان کورتولموش»، رئیس مجلس ترکیه  و وزارت خارجه مصر نیز از وقوع سانحه بالگرد آیت الله ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران و هیئت همراه برازتاسف کردند. 
نیکول پاشینیان نخست وزیر جمهوری ارمنستان هم  در پیامی شهادت سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه را به مقام معظم رهبری تسلیت گفت. پاشینیان ابراز داشت: اینجانب از طرف دولت و مردم جمهوری ارمنستان درگذشت غم انگیز دوست و همکار عزیزم رئیس‌جمهور سید ابراهیم رئیسی، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و هیات همراه را صمیمانه تسلیت عرض می‌کنم.
همچنین نخست‌وزیر هند با انتشار پیامی درگذشت رئیس‌جمهور کشورمان و مقامات همراه را به مردم ایران تسلیت گفت و تأکید کرد که هند در زمان اندوه در کنار ایران است.

«نارندا مودی» در پیام خود نوشت: از درگذشت غم‌انگیز دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران، عمیقاً متأسف و متاثر شدم. سهم وی در تحکیم روابط دوجانبه هند و ایران همیشه در یادها خواهد ماند. از صمیم قلب به خانواده وی و مردم ایران تسلیت می‌گویم. هند در این زمان غم و اندوه در کنار ایران ایستاده است.

رئیس‌جمهور ونزوئلا هم با انتشار پیامی شهادت رئیس‌جمهور کشورمان و هیات همراه را به مردم ایران و رهبر معظم انقلاب تسلیت گفت. نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا با انتشار پیام و تصاویری در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:  از اخبار سخت در مورد فقدان فیزیکی ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران شوکه شدم. برادر ما ابراهیم، یک رهبر فوق‌العاده جهانی بود، یک انسان عالی، مدافع حاکمیت مردمش و دوست بی قید و شرط کشور ما.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 31 اردیبهشت 1403 - 9:48:54