تاکید نمایندگان مجلس برضرورت آمادگی دفاعی و صیانت از قدرت موشکی و تسلیحاتی ایران

دو شنبه 27 مرداد 1399 - 12:36:33
تاکید نمایندگان مجلس برضرورت آمادگی دفاعی و صیانت از قدرت موشکی و تسلیحاتی ایران

تهران - الکوثر : نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه ای در آستانه روز صنعت دفاعی؛ با اشاره به  ضرورت آمادگی دفاعی و قدرت بازدارندگی ایران ؛از صنعت موشکی حمایت و بر صیانت از قدرت موشکی و تسلیحاتی جمهوری اسلامی تاکید کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، 31 مرداد در تقویم جمهوری اسلامی ایران ؛ روز صنعت دفاعی نامگذاری شده است. 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این بیانیه همچنین با اشاره به تلاش آمریکا برای تحریم تسلیحاتی ایران تصریح کردند ، همراهی با آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی از سوی هریک از دولتها و عناصر رسمی و غیر رسمی برای تمدید تسلیحاتی ایران نابخشودنی و هرگونه همکاری با آمریکا برای ایجاد هرنوع محدودیت نامشروع در حفظ توان دفاعی و موشکی و پشتوانه قدرت بازدارندگی ایران، محکوم است.
 جمهوری اسلامی ایران با استفاده از تجربه های دوران جنگ  تحمیلی متناسب با تهدید ها، قدرت نظامی خود را  براساس  شاخص های علمی و توان تخصصی نیروها و تجهیزات ارتقاء داده است . 

شهاب شعبانی نیا؛ تحلیلگر مسایل سیاسی می گوید : "جمهوری اسلامی ایران ضمن برخورداری از تجربه جنگی هشت ساله، به عنوان چهارمین قدرت موشکی جهان شناخته می‌شود.پر واضح است که هر دشمنی با توجه به این موضوع، ناچار است که پیش از حمله به ایران، توان موشکی ایران  را در کفه محاسبات خود قرار دهد و ضمن پرداختن به فوایدی که حمله احتمالی به ایران برایش خواهد داشت، ضرر‌های ناشی از پاسخ موشکی ایران را نیز بررسی کند ."

قدرت دفاعی ایران اکنون  درعالیترین سطح از بازدارندگی و توان تهاجمی برای مقابله با تهدیدها قرار دارد  . ایران با وجود محدودیت های تحریمی، با تلاش متخصصان در شرکت های دانش بنیان توانسته است بیش از 90 درصد نیازهای دفاعی را خود تامین کند.در عرصه هوا و فضا پیشرفت ایران  در حدی است  که  در سطح  5 کشور برتر سازنده پهپاد در جهان قرار دارد و عنوان دومین کشور سازنده پهپاد رادارگریز را به خود اختصاص داده است . یکی از بخش مهم دفاعی ایران برخورداری ازتوان دفاع موشکی است که از اهمیت راهبردی و استراتژیک در بحث بازدارنگی برخوردار است . جنگ  تحمیلی در این زمینه فرصت مناسبی را در اختیار نیروهای مسلح ایران قرار داد تا با استفاده از تجربیات دفاعی و ارزیابی ظرفیت های تولید در بخش صنعت دفاعی ؛ فعالیت‌های خودکفایی دفاعی با سرعت بیشتری ادامه یابد.

در اواسط جنگ 8 ساله رژیم صدام علیه ایران  بر اساس ضرورت و نیاز های دفاعی ، اولین پایه‌های فناوری موشکی در ایران گذاشته شد . حاصل این تلاش درسال‌های پایانی جنگ با تولید راکت‌های زلزال به ثمر نشست و در ادامه با ارتقای راکت زلزال، موشک‌های فاتح 110 طراحی و تولید شدند. این تلاش ها با رونمایی از موشک‌های شهاب و به ویژه موشک شهاب 3 وارد مرحله تازه ای شد.

ادامه  فعالیت‌ها در حوزه موشکی منجر به ساخت طیف متنوعی از موشک‌های بالستیک و نقطه‌زن ؛مانند قدر، فاتح، سجیل، عماد، ذوالفقار و خرمشهرشد که قادرند با دقت بالا، اهداف خود را در فواصل مختلف مورد اصابت قرار دهند. جمهوری اسلامی ایران با طراحی و ساخت انواع موشک بالستیک با کاربردهای مختلف، گام  بلندی در مسیر دستیابی به قدرت بازدارندگی  نظامی  برداشته است.در واقع با توجه به عمق دشمنی‌ها علیه ایران، در دکترین نظامی ایران ،اهدافی راهبردی شکل گرفته که باعث  ارتقای قابلیت های دفاعی کشور شده است. امروز توان موشکی ایران برای همگان ثابت شده و دشمنان نیز به آن اعتراف کرده‌اند .

 وزارت دفاع آمریکا در همین خصوص در گزارشی توان موشکی ایران را به عنوان بزرگترین نیروی موشکی در غرب آسیا توصیف کرده  که عمدتاً متشکل از موشک‌های کوتاه برد و میان‌برد است.این ظرفیت به مفهوم برخورداری از قدرت  بازدارندگی نظامی ،دفاعی و تهاجمی موثر، برای منصرف کردن دشمن از تهاجم نظامی است.

امیر سرتیپ حاتمی  وزیر دفاع ایران  می گوید : در حوزه دفاعی رویکردمان بازدارندگی است که متکی به قدرت و توان دفاعی است تا شرایطی داشته باشیم که دشمن جرات تجاوز و تعدی نسبت به خاک و ملت جمهوری اسلامی ایران نداشته باشد.

تاکید نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران برضرورت تقویت آمادگی دفاعی و قدرت بازدارندگی ایران ؛بویژه در صنعت موشکی در همین راستا قرار دارد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 27 مرداد 1399 - 11:56:0