پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت ایام حج ؛ تاکید برظلم  ستیزی  و ایستادگی در مقابل مستکبران جهان

پنج شنبه 9 مرداد 1399 - 14:7:36
پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت ایام حج ؛ تاکید برظلم  ستیزی  و ایستادگی در مقابل مستکبران جهان

تهران - الکوثر : حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ، رهبر معظم انقلاب در پیامی به‌ مناسبت ایام حج با اشاره به قضایای کنونی آمریکا و حرکت ضد تبعیض نژادی در آن، تاکید کردند ؛ موضع قاطع ما جانبداری از مردم و محکوم کردن رفتار قساوت‌آمیز دولت نژادپرست آن کشور است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، ایشان در فرازی دیگر از این پیام تصریح کردند ؛نگاهی به خیابانهای آمریکا، به رفتار دولتمردان آمریکا با مردم خود، به دره‌ی عمیق فاصله‌ی طبقاتی در آن کشور، به حقارت و ةبلاهتِ کسانی که برای مدیریت آن کشور انتخاب شده‌اند، به تبعیض‌نژادی هولناک در آن، به قساوت مأمور موظف آن که یک غیرمجرم را در خیابان با خونسردی و در برابر چشم رهگذران با شکنجه به قتل میرساند، عمق بحران اخلاقی و اجتماعی تمدن غربی و اعوجاج و بطلان فلسفه‌ی سیاسی و اقتصادی آن را آشکار میکند.

پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت ایام حج بردو نکته مهم تاکید دارد :

نکته نخست، تأکید بر وحدت مسلمانان ؛هویت‌خواهی مسلمانان در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی  است .این  موضوع  نقش اساسی در روند تحول و تغییر سرنوشت جوامع اسلامی و همچنین دیگر ملت های تحت ستم در هر کجای جهان  ایفا می‌کند .

نکته دوم ؛ضرورت  توجه  به اندیشه های مترقی و رهایی بخش اسلام است که باعث به وجود آمدن حرکت، انقلاب و خیزش علیه نظام سلطه استکباری می شود  .

حج از این دید گاه دارای اندیشه های  الگو ساز است که با توجه به عناصر وحدت بخش آن تاثیرات  مهمی بر سرنوشت امت اسلام و همه ملت های تحت ستم رژیم  های استکباری  دارد .

از اینروست که رهبر معظم انقلاب موسم حج در هر سال را ، میعاد رحمت پروردگار بر امت اسلامی دانسته  و امسال نیز با توجه به شرایط ویژه ناشی از شیوع کرونا با نگرشی فراگیر و جهانی به مسئله ظلم و بی عدالتی در سطح جهانی پرداخته اند.

آنچه جهان اسلام و ملت های تحت ستم در شرایط کنونی به ان نیاز دارند ؛ اتحاد و ایستادگی در مقابل نظام سلطه و زورگویان جهان است .با تاکید بر همین ضرورت ؛حضرت آیت‌الله خامنه‌ای وحدت امت اسلامی در برابر آمریکای متجاوز و رژیم صهیونیستی و همچنین لزوم اهتمام به «کمک به فلسطین مظلوم، دلسوزی برای پیکر مجروح یمن و دغدغه مسلمانان زیر ستم در هر نقطه جهان» را یاد آور شدند .ایشان همچنین سران برخی کشورهای اسلامی را که به جای تکیه به برادر مسلمان خود، به آغوش دشمن پناه میبرند و برای سود شخصی چند روزه، تحقیر و زورگوئی دشمن را تحمل میکنند و چوب حراج به عزت و استقلال ملت خود میزنند، به پرهیز از این رفتار ذلت‌بار نصیحت کردند.

حج  در واقع یک نقطه تحرک جدی و بین‌المللی است و منافع فراوانی از آن برای امت اسلامی مورد انتظار است؛ اما همانگونه که رهبرانقلاب خاطر نشان کردند بسیاری از کشورها از اهمیت و کارکردهای مهم حج غافلند .

آنگونه که در بخشی از پیام   رهبر معظم انقلاب تصریح شده است در این راستا امروز یکی از مهمترین مسائل جهان اسلام، مسأله‌ی فلسطین است که در رأس همه‌ی مسائل سیاسی مسلمانان با هر مذهب و نژاد و زبان قرار دارد.بزرگترین ظلم قرنهای اخیر در فلسطین اتفاق افتاده است.در این ماجرای دردآور، همه چیز یک ملت، سرزمینش، خانه و مزرعه و دارائیهایش، حرمت و هویتش مصادره شده است.رهبر معظم انقلاب اسلامی در تبیین این ظلم جهانی ، افزودند: رفتار آمریکا با ملتهای ضعیف، نسخه‌ی بزرگ‌شده‌ی رفتار آن پلیس است که زانوی خود را بر گردن یک سیاه‌پوست بیدفاع گذاشت و آن قدر فشرد تا جان داد.

امروز حتی در درون امریکا هم  انزجاراز رفتارهای ضد بشری سران کاخ سفید در فریادهای اعتراضی مردم در خیابان های ایالات متحده امریکا بگوش می رسد وهیچ وجدان بیداری نمی تواند آنرا نادیده بگیرد . ازهمین روست که رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند: در قضایای کنونی آمریکا و حرکت ضد تبعیض نژادی در آن، موضع قاطع ما جانبداری از مردم و محکوم کردن رفتار قساوت‌آمیز دولت نژادپرست آن کشور است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 9 مرداد 1399 - 14:0:2