چرا دشمن، مرز پاکستان را برای ضربه زدن به ایران برگزید؟

شنبه 4 اسفند 1397 - 16:10:41

تهران- الکوثر: «مصدق مصدق پور» نویسنده و تحلیلگر سیاسی در گفتگوی اختصاصی با شبکه الکوثر علت هدف قرار گرفتن امنیت ایران از مرزهای پاکستان را توسط دشمنان کشور تشریح کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مصدق پور در برنامه «قضیه ساخنه» شبکه جهانی الکوثر درباره حمله تروریستی اخیر به اتوبوس حامل مرزبانان ایران در محور خاش- زاهدان گفت: طراح حملاتی از این دست که علیه ایران و سوریه و یمن و پاکستان و عراق و افغانستان اجرا می شود یکی است و دنبال کردن سرنخ این حملات تروریستی ما را به رژیم سعودی می رساند که آمریکا و رژیم اسرائیل در پشت آن قرار دارند. این طرف ها منافع مشترکی در بی ثبات و ناامن کردن منطقه دارند.

این تحلیلگر سیاسی افزود: در ابتدا تلاش شد حملاتی به مناطق مرزی ایران از سمت عراق صورت گیرد ولی ایران قاطعانه با این حملات به مقابله پرداخت و تروریست ها را در پایگاه هایشان هدف قرار داد. همچنین مقر تروریست هایی که تلاش کردند ایران را از داخل سوریه ناامن کنند، در استان دیرالزور هدف قرار گرفت. این برخورد قاطع موجب شد تروریست ها و حامیان آنها به این نتیجه برسند که درها برای ضربه زدن به ایران از سمت عراق و سوریه بسته است و به همین علت متوجه پاکستان شدند که مرزهای طولانی در منطقه ای بیابانی و وسیع با ایران دارد. در این منطقه از ایران روستاهای فقیرنشینی وجود دارد که ممکن است تفکر وهابی هم در آنها نفوذ کرده باشد. آنها امیدوار بودند این افراد اندک را به خدمت بگیرند ولی موفقیت چندانی نداشتند. آنها تصمیم گرفتند در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب به ایران ضربه بزنند و حتی تهدید می کردند جشن های سالگرد پیروزی انقلاب را به عزا تبدیل خواهند کرد. اما محاسبات آنها اشتباه از آب درآمد و فقط توانستند یک عملیات تروریستی را در منطقه ای بیابانی و خارج از شهر اجرا کنند و نظامیانی را هدف قرار دادند که در حال رفتن به مرخصی بودند.

مصدق پور افزود: آنها به این علت از پاکستان عملیات انجام دادند که همه راه های دیگر برای ضربه زدن به ایران بسته شده بود و حتی مذاکرات ایران با گروه طالبان موجب شد امکان تحرک از مرزهای افغانستان نیز از آنان سلب شود. ایران با شناختی که از توطئه دشمنانش داشت توانست همسایگانش را متقاعد کند با این توطئه ها همراه نشوند و تنها راهی که برای آنها باقی مانده بود اجیر کردن گروهکی تروریستی در خاک پاکستان بود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 4 اسفند 1397 - 15:43:26