برنامه‌ آمریکا برای گسترش تروریسم در سوریه

دو شنبه 13 شهریور 1402 - 8:30:19
برنامه‌ آمریکا برای گسترش تروریسم در سوریه

یک نماینده سوری طرح شوم آمریکا در سوریه برای استقرار داعش را فاش کرد و گفت : واشنگتن تلاش می‌کند داعشی‌ها را آزاد کرده و آنها را دوباره در خاک سوریه مستقر کند.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  «جویده میخائیل ثلجه» در گفت وگو با پایگاه خبری المعلومه اظهار داشت: آمریکا هر بار که خود را در محاصره و بازنده میدان می‌بیند، برای بازگرداندن تنش‌ها به سوریه، طرح آزاد کردن داعشی‌ها و تروریست‌ها از زندان‌ها را اجرا می کند.
وی ادامه داد: سناریوی آزادسازی دوباره سازمان‌های تروریستی بهانه‌ای برای اشغال دوباره خاک سوریه و غارت منابع آن با توجیه‌ها و دلایل واهی مبارزه با تروریسم و داعش است.
ثلجه این اقدام آمریکایی‌ها را موضوعی دانست که برای همگان آشکار است و ایالات متحده و مزدوران آن رو به نابودی بوده و سوریه متحد و یکپارچه باقی خواهد ماند.
از سوی دیگر، «مغیث ابراهیم» نماینده دیگر مجلس سوریه نیز علت افزایش مشکلات مردمی و اقتصادی در سوریه را ناشی از حضور اشغالگران آمریکایی در خاک کشورش دانست و خاطرنشان کرد: کاروان‌های اشغالگران آمریکایی به غارت منابع سوریه ادامه می‌دهند.
با شکست گروه تروریستی «داعش» بعنوان بازوی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، تروریست‌های آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه و ادامه کشتار مردم این کشور کردند.
طی سال‌های اخیر آمریکا در منطقه غرب آسیا بویژه در سوریه بلای جان مردم و سارق منابع نفتی آن‌ها شده است؛ اقدامی که پیش از این گروهک تروریستی داعش انجام داده است.
دولت سوریه بارها تاکید کرده است که این شبه‌نظامیان و عناصر تروریست آمریکا در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و به حضور غیر قانونی آنان پایان خواهد داد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 13 شهریور 1402 - 8:29:40