بحران کابینه نتانیاهو و معضلات حمله به رفح

چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403 - 12:0:0
بحران کابینه نتانیاهو و معضلات حمله به رفح

دکتر محمد عباس محمد کارشناس نظامی و سیاسی در برنامه «فلسطین الصمود» از شبکه الکوثر با اشاره به بحران کابینه نتانیاهو گفت: حمله به رفح می تواند ارتش اسرائیل را ببلعد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر سرلشکر محمد عباس محمد در برنامه «فلسطین الصمود» از شبکه الکوثر گفت: بحران های موجود در داخل رژیم اشغالگر اسرائیل، بحران های ناشی از لحظه یا یک عملیات (طوفان الاقصی) نیست، بلکه بحران های بنیادین است که نتیجه طبیعی ساختار ناهماهنگ جامعه صهیونیستی است. بحران هایی که ناشی از چند هویتی بودن جامعه اسرائیل است؛ افرادی که به یک منطقه و یا جغرافیای واحد تعلقی ندارند، و صرفا بر تکیه بر فرهنگ استکباری و نژادپرستانه گرد هم آمده اند.

دکتر محمد عباس محمد افزود: این اختلافات و تضادهای بزرگ داخل اسرائیل زمانی آشکار شد که پایه های این رژیم به عملیات «طوفان الاقصی» به لرزه در آمد و ضربه آخر را هم که جمهوری اسلامی ایران در 14 آوریل با عملیات «وعـده صادق» آن را فر رویخت و متزلزل شد.

میهمان  برنامه تأکید کرد: بحران ها و شکاف های موجود در این رژیم، شهرک نشینان را در وضعیتی بحرانی قرار داده است، با ارتشی که نمی تواند تا رفح پیش برود وسراسر خسارت دیده و شکست خورده است.

سرلشکر محمد عباس محمد کارشناس نظامی و سیاسی افزود: کابینه نتنیاهو با دو بحران اساسی رو به روست:

- خانواده اسرای اسرائیلی در دست مقاومت فلسطین

- مخالفان و اپوزیسیون صهیونیستی خواستار برکناری نتنیاهو

اختلاف بین نتانیاهو و لاپید نیز در این است که چه کسی توانایی بیشتری برای نابودی فلسطین دارد، چه کسی بیشتر می تواند پروژه های شهرک سازی پیش برده، خانه های فلسطینیان را نابود کند؛در مقابل اما امروز محور مقاومت با توانایی نظامی ساماندهی شده و ایجاد معادله جدید در منطقه توسط ایران توانسته خود را به دشمن ثابت کند.


، ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403 - 16:12:37

دسته بندی :