کارشناس لبنانی: تحریم های ناعادلانه چالش است نه رزمایش های ایران

دو شنبه 6 شهریور 1402 - 20:0:0

یک کارشناس حقوق بین الملل با اشاره به برگزاری رزمایش جنگ الکترونیک «سپر حافظان ولایت 1402» در ایران گفت:: رزمایش ایرانی ها برای چالش کشیدن کسی یا کشوری نیست بلکه نوعی نظام بازدارندگی و دفاعی است.

­­­ویژه - الکوثر دکتر «هادی عیسی دلول» تحلیلگر برجسته مسائل حقوقی و فضای مجازی  در گفتگو با برنامه « قضیه ساخنه»  شبکه الکوثر با بیان اینکه چالش مهم امروز تحریم های غیرقانونی و غیراخلاقی ضد ایران است ، گفت: جمهوری اسلامی ایران در روند تثبیت صلح  و بازگرداندن کشورهای عربی به میز گفتگو پیروز بوده و در برنامه  "ابتکار صلح هرمز" هم اعلام کرد  این ابتکار مجمعی برای گفت‌وگو های سیاسی و امنیتی است.
وی تصریح کرد: ایران تاکید کرد که به برادران عرب اطمینان می دهیم که اسلحه ضد شما نیست، بلکه برای دفاع از  شماست و در صورت هرگونه تجاوز به کشورهای عربی و اسلامی، در صورت لزوم از آنها  در برابر هرگونه تجاوز محافظت  خواهد کرد.
این مشاور حقوق بین‌الملل  در ادامه همچنین گفت:  هنوز برخی از طرف‌های مخالف مقاومت به وضعیت سوریه و یمن تردیدهایی دارند اما پیروزی های مقاومت محرزاست و البته تاکید مقام معظم رهبری بر حل بحران های موجود بوده است .
وی ادامه داد: در همین راستا سید حسن نصرالله  دبیر کل حزب الله لبنان اخیرا خطاب به  مقامات عربستان سعودی گفت،  بیایید و با حزب الله سر میز مذاکره  بشینید و ما به شما اطمینان می دهیم  برای حل مشکلات مشارکت داشته باشیم.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 6 شهریور 1402 - 11:49:11