کارشناس لبنانی: امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی را بر اساس اندیشه مقاومت پایه گذاری کرد

یک شنبه 13 خرداد 1403 - 13:0:0
کارشناس لبنانی: امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی را بر اساس اندیشه مقاومت پایه گذاری کرد

محمد غروی، کارشناس مسائل سیاسی و مدیر مرکز رسانه نسل جدید، در برنامه «قضیه ساخنه» از شبکه الکوثر با اشاره به مراحل مبارزه امام خمینی ره و موفقیت آن در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی اظهار داشت: امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی را بر اساس اندیشه مقاومت پایه گذاری کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، محمد غروی، کارشناس مسائل سیاسی و مدیر مرکز رسانه نسل جدید، در برنامه «قضیه ساخنه» از شبکه الکوثر با بیان اینکه امام خمینی (ره) مرد بزرگی است که در تاریخ تکرار نمی شود، گفت: ایشان بذر اندیشه های نو را در عرصه های جامعه شناسی، سیاسی و اقتصادی در عصر حاضر کاشتند. امام خميني آميخته اي از همه علما بود.

وی گفت: بسیاری از کشورها انقلاب کردند، اما امام راحل انقلاب اسلامی را بر اساس اندیشه مقاومت پایه گذاری کردند. امام خمینی (ره) الگویی است که نه تنها کشور ایران، بلکه سایر کشور ها را به اندیشه مقاومت فرا خواند، امروزه شاهد هستیم آنچه امام خمینی کاشت، در زمینه مقاومت برداشت کرده است. به عنوان نمونه مقاومت عراق، مقاومت در لبنان، مقاومت در سوریه؛ اینها در زمان امام خمینی (ره) وجود نداشت، اما امروز جزء محور مقاومت شده است.

محمد غروی گفت: امام خمینی(ره) آمد تا روحیه انقلابی را در همه ملت های منطقه زنده کند و توانایی نه گفتن به آمریکا و صهیونیست را در روح و جان مردم نهادینه کرد. امام خمینی(ره) خود فرمودند: انقلاب اسلامی ثمره پیروزی خون شهیدان بود.

وی تصریح کرد: ایران پس از گذشت حدود چهل سال از انقلاب اسلامی به مقام اول در زمینه های علمی و همچنین در سطوح نظامی و تسلیحاتی دست یافته است.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


یک شنبه 13 خرداد 1403 - 15:22:3