موفقیت انقلاب اسلامی مرهون اندیشه بلند امام راحل (ره)

یک شنبه 13 خرداد 1403 - 21:0:0
موفقیت انقلاب اسلامی مرهون اندیشه بلند امام راحل (ره)

کارشناس بحرینی در برنامه «قضیة ساخنة» از شبکه الکوثر با اشاره به عوامل موفقیت انقلاب اسلامی در ایران گفت: اندیشه امام خمینی (ره) دلیل موفقیت نظام اسلامی در ایران است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، عبدالله الصالح کارشناس مسائل سیاسی و معاون دبیر کل انجمن «عمل اسلامی» «امل» در برنامه «قضیة ساخنة»  از شبکه الکوثر گفت: دستاوردهای مبتکر و معمار انقلاب اسلامی ایران «روح الله موسوی خمینی رضی الله عنه» بسیار بزرگ است که مهمترین آن استقرار نظام اسلامی در ایران است. از آنجایی که جنبش های انقلابی زیادی وجود دارند که توانستند رژیم های دیکتاتوری را در کشور خود سرنگون کنند، اما در مقابل نتوانستند نظامی برقرار کنند که عدالت و ثبات موجود را تامین کند؛ مانند آنچه امروز در جمهوری اسلامی ایران شاهد هستیم.

 شیخ عبدالله الصالح افزود: 45 سال می گذرد و جمهوری اسلامی ایران همچنان قدرتمند در برابر تمام توطئه ها مقاومت کرده است. امام خمینی رضی الله عنه در زمان همه پرسی به آن اشاره کردند. از او پرسیدند چرا به نام جمهوری دموکراتیک یا چیزی شبیه آن اضافه نشده است، پاسخ داد که جمهوری اسلامی همه این ارزش‌ها اعم از دموکراسی، عدالت ومردم سالاری را داراست.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از عواملی که باعث موفقیت مبارزه امام راحل شد، انتقال فرد ناظر به مسؤول و متعهد بود. و این شکست همه نظریه هایی بود که می گفتند دین هیچ ربطی به سیاست ندارد.دین قادر نیست دولت و جامعه پیشرفته ایجاد کند. امام امام خمینی با اندیشه بلند خود دین و سیاست را به هم پیوند زد.

یکی دیگر از علل موفقیت انقلاب اسلامی این است که انقلاب بر پایه مبارزه با ظلم و استبداد و نظام استکبار جهانی بود؛ امام بطلان آن را در برابر دیدگان مردم جهان آشکار ساخت.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


یک شنبه 13 خرداد 1403 - 19:35:9