لحظه به لحظه با دویست و چهلمین روز جنایت اسرائیل در غزه

یک شنبه 13 خرداد 1403 - 16:0:0
لحظه به لحظه با دویست و چهلمین روز جنایت اسرائیل در غزه

حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری و جنابات این رژیم برای دویست و چهلمین روز ادامه دارد. جنگنده‌های ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی ساختمان‌های مسکونی را در شهر رفح، خان‌یونس و مرکز باریکه غزه، هدف قرار دادند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی سحرگاه امروز - یکشنبه - 240مین روز جنگ در غزه، ساختمان‌های مسکونی را در منطقه المغراقه، واقع در شمال اردوگاه آوارگان نصیرات در مرکز باریکه غزه، شهر رفح و خان‌یونس هدف قرار دادند.

سخنگوی رسمی حماس، در خصوص پیشنهاد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای آتش‌بس دائمی در غزه، تبادل اسرا و بازسازی، گفت: «شکی نیست که پس از سخنرانی رئیس جمهور آمریکا، رهبران جنبش حماس موضعی برجسته، مثبت و انعطاف‌پذیر ناشن دادند اما گام بعدی باید از طرف «اسرائیل» باشد که همچنان سیاست سازش‌ناپذیری، تعلل و رد هرگونه آتش‌بس دائمی یا پایدار را در پیش گرفته و اجرا می‌کند.»

کشورهای قطر، مصر و ایالات متحده، به عنوان میانجی در مذاکرات جاری، دیروز شنبه، از حماس و رژیم صهیونیستی خواستند تا «توافق اعلام شده توسط بایدن» را بپذیرند. این سه کشور در بیانیه‌ای مشترک مطبوعاتی اعلام کردند که این اصول «خواسته‌های همه طرف‌ها و منافع چندگانه را تامین می‌کند. و بلافاصله به رنج طولانی مردم غزه و همچنین رنج طولانی گروگان‌ها و خانواده های آنها پایان می دهد.»

همچنین منابع مصری از نشست مصر، آمریکا و اسرائیل در قاهره خبر دادند که امروز -یکشنبه- برای گفتگو درباره راه‌اندازی مجدد گذرگاه رفح با توجه به تاکید مصر بر عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از گذرگاه، برگزار می‌شود.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


یک شنبه 13 خرداد 1403 - 15:45:10