عوامل نابودی اسرائیل از منظر امام خمینی (ره)

یک شنبه 13 خرداد 1403 - 17:0:0
عوامل نابودی اسرائیل از منظر امام خمینی (ره)

حمیدرضا ترقی، رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به موضع صریح امام خمینی ره نسبت به اسرائیل گفت: یکی از مشکلات امام خمینی(ره) دفاع و کمک نظام شاهنشاهی به اسرائیل بود که باعث اعتراض ایشان شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گفت: امام خمینی(ره) همیشه در مقابل اسرائیل ایستادگی و نظر قاطع خود را بیان می‌کرد و همواره در سخنرانی‌هایش مبارزه با ملت فلسطین و ایجاد ناامنی در منطقه را امری نادرست می‌دانست.

حمیدرضا ترقی، رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی اظهار کرد: امام خمینی(ره) از ابتدای قیام خود در ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ موضعش را در خصوص اسرائیل به صراحت مشخص کرد و در سخنرانی همان روز به دخالت‌ اسرائیل در نظام ایران و نقش ژاندرمی نظام شاهنشاهی در خصوص اسرائیل در منطقه اعتراض کرد. همچنین در آن زمان یکی از مشکلات امام خمینی(ره) دفاع و کمک نظام شاهنشاهی به اسرائیل بود که باعث اعتراض ایشان شد.

عوامل نابودی اسرائیل از منظر امام خمینی(ره)

ترقی ادامه داد: امام خمینی(ره) در بیانیه‌ها و موضع‌گیری‌های خود همیشه چند عامل را موجب پیروزی ملت فلسطین و نابودی رژیم صهیونیستی می‌دانست که نخستین عامل وحدت میان مسلمانان بوده است، زیرا طبق بیانیه‌های ایشان مردم مسلمان باید با وحدت و همراهی دست به دست هم دهند تا بتوانند علیه رژیم خبیث اسرائیل قیام کنند و فلسطین را نجات دهند، دومین عامل قطع هرگونه رابطه ممالک اسلامی با رژیم خبیث است، بنابراین امام(ره) همواره تأکید می‌کردند که ممالک اسلامی برای حذف کامل این فساد از قلب دنیای اسلام باید هرگونه رابطه سیاسی و تجاری خود را با اسرائیل قطع کنند و مصرف کالای اسرائیلی را بر مسلمانان حرام بدانند تا این رژیم تحریم شود.

این فعال سیاسی گفت: سومین عامل در خصوص مبارزه و مقابله تمامی افراد جهان با این رژیم صهیونیستی است، زیرا معتقد بود که تمامی مردم دنیا باید عمل غیرقانونی صهیونیست‌ها را برای اشغال فلسطین و کشتار مردم محکوم کنند و اجازه ندهند که این رژیم به حمله و کشتار ادامه بدهد، براساس سخنرانی‌های امام خمینی(ره)، اعلام و نامگذاری روز قدس برای مبارزه سیاسی و حمایت از فلسطین برای جهانی‌‌کردن، اسلامی‌‌ساختن و انسانی‌‌کردن روابط سیاسی برای مقابله با رژیم اسرائیل است.

ترقی در خصوص وقایع ۱۴ و ۱۵ خرداد اظهار کرد: در ۱۴ خرداد سالروز رحلت امام خمینی(ره) انتخاب جانشین ایشان رقم خورد که بیانگر انتقال قدرت در نظام جمهوری اسلامی در کمال آرامش است و آیت‌الله خامنه‌ای، مرد جوانی بودند که بدون هیچ انحرافی راه امام را ادامه دادند و در طول سال‌های متوالی با شتاب‌ بیشتر و مطلوبی این مسیر را دنبال کردند تا اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی را حفظ کنند و اجازه ندهند که این اهداف متعالی دستخوش تغییر شوند.

وی همچنین ۱۵ خرداد را که از سمت امام خمینی(ره) روز عزای همیشگی تعریف شده است تجلی تبعیت و علاقه ملت به رهبری انقلاب اسلامی و ولایت فقیه دانست و گفت: مردم ایران با بزرگداشت این روز سالانه این واقعه مهم را بازخوانی می‌کنند و نقش دشمن را در تخریب ولایت و رهبری به یاد می‌آورند تا به آن آگاه باشند. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


یک شنبه 13 خرداد 1403 - 16:10:28