آغاز اجلاس بین‌المللی «غزه مظلوم مقاوم» در تهران

شنبه 12 خرداد 1403 - 11:54:35
آغاز اجلاس بین‌المللی «غزه مظلوم مقاوم» در تهران

در آستانه سی و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) اجلاس بین‌المللی«غزه مظلوم مقاوم» با حضور شخصیت‌های سیاسی و بین‌المللی آغاز شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  این اجلاس  از سوی ستاد خارجی سالگرد بزرگداشت امام خمینی (ره) با حضور مقامات  و شخصیت های ایرانی و مهمانان خارجی شرکت کننده در سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی ( ره) برگزار می شود.
علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دراجلاس بین‌المللی «غزه مظلوم مقاوم» گفت: امروز مسئله غزه مظلوم مقتدر مهم‌ترین مسئله جهان اسلام و افکار عمومی دنیاست.
وی افزود: مقاومت اسلامی یک جریان سیاسی و یا یک جریان اجتماعی نیست بلکه مقاومت ریشه در باور مردم فلسطین، باور مردم مسلمان و ریشه در باور تمام آزادیخواهان جهان دارد.

باقری با بیان این که عملیات طوفان الاقصی نقطه عطفی در تاریخ ملت فلسطین بود، گفت: این عملیات، همچنین نقطه عطفی در تاریخ زیست رژیم نامشروع صهیونسیتی بود.
سرپرست وزارت خارجه همچنین تاکید کرد: ابتکار عملیات وعده صادق بازدارندگی خیالی و  پوشالی رژیم صهیونسیتی را از بین برد و به همه نشان داد  که رژیم صهیونسیتی دارای استحکام و توان لازم برای صیانت از وجود نامشروع خود نیست.
این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که هر روز وضعیت رژیم صهیونیستی رو به افول است و تنها ابزار رژیم صهیونیستی برای بقا، کشتار و نسل‌کشی است، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان‌الاقصی هیچ گاه نتوانست ابتکار عملی را در دست داشته باشد.

محمد وسام المرتضی وزیر فرهنگ لبنان  نیز  طی سخنانی در اجلاس بین المللی «غزه مظلوم مقاوم» ضمن تسلیت شهدای خدمت جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در نهایت جمهوری اسلامی ایران این حادثه دردناک را پشت سر خواهد گذاشت و پیروز خواهد بود.
وی یادآور شد: امام (ره) فرموده‌اند باید در برابر رژیم اشغالگر غاصب بایستیم تا این که حق و عدالت در کل جهان پیروز شود، این موضع امام(ره) اعتقادی نبود بلکه امام راحل طرح منطقه‌ای و جهانی ارائه داد. امام راحل دفاع از حق و عدالت را یک تعهد ایمانی و دینی به شمار می‌آورد. در واقع برای دفاع از همه مظلومین و محرومین جهان در هر کجای دنیا پرچم عدالت را برافراشتند.
این مقام لبنانی همچنین بیان کرد: امام(ره) خواستار همبستگی تمام گروه‌ها و مسلمانان جهان بودند که کشورهای عربی و اسلامی همه باید متحد شوند. امروزه مبارزان فلسطینی در جای جای سرزمین فلسطین در غزه و رفح ضربات سنگینی بر پیکر رژیم صهیونیستی و ارتش آن وارد می کنند، همه این ها به برکت افکار امام راحل بوده که برخاسته از اعتقادات اسلامی است،  در واقع این مساله فلسطین در قلب امام راحل جای داشت و تمام تمرکز خود بر آزادی فلسطین و اسلام از زیر سلطه اشغالگر بود.
وی ادامه داد: ملت فلسطین باید به طور قاطع مبارزات خود را ادامه دهند تا این که به پیروزی برسند و سرزمین خودشان را آزاد کنند. قهرمانان غزه به مبارزات خودشان ادامه می‌دهند و در برابر این ارتش تا دندان مسلح ایستاده‌اند و ضربات مهلکی بر پیکر ارتش این رژیم وارد می‌کنند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 12 خرداد 1403 - 11:54:2