اعلام رسمی پایان ماموریت ائتلاف آمریکایی در عراق

پنج شنبه 18 آذر 1400 - 18:26:35
اعلام رسمی پایان ماموریت ائتلاف آمریکایی در عراق

تهران - الکوثر : دولت عراق به طور رسمی پایان ماموریت نیروهای نظامی ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا را در این کشور اعلام کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «قاسم الاعرجی»، مشاور امنیت ملی عراق به عنوان یکی از مقام های بلندپایه این کشور امروز پنجشنبه پایان رسمی حضور و مأموریت نیروهای رزمی ائتلاف بین المللی در کشورش را اعلام کرد.

الاعرجی با انتشار توییتی نوشت، امروز در آخرین دور گفت و گوها با مقام های ائتلاف بین‌المللی که از سال گذشته آغاز شده، پایان مأموریت نیروهای نظامی ائتلاف و خروج آنها از عراق را به طور رسمی اعلام کردیم.

مشاور امنیت ملی عراق افزود، همکاری و ارتباط با ائتلاف بین‌المللی در عرصه آموزش،  توانمندسازی و کمک مستشاری ادامه خواهد داشت.

شنبه گذشته «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق و «متیو تولر»، سفیر آمریکا در بغداد در نشستی درباره خروج نیروهای نظامی ایالات متحده از این کشور گفت و گو و تبادل نظر کردند.

بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیری، الکاظمی و تولر در این نشست پیشرفت های حاصل شده در پایان دادن به نقش رزمی نیروهای ائتلاف بین المللی در عراق بر اساس مفاد «گفت و گوی راهبردی» میان بغداد و واشنگتن و تغییر ماموریت آنها به نقش مشاوره ای، کمک و توانمندسازی ارتش عراق را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

مقام های واشنگتن پیشتر اعلام کرده بودند، نیروهای آمریکایی تا پایان سال جاری میلادی (۳۱ دسامبر) خاک عراق را ترک خواهند کرد.اواخر آبان مقام های آمریکایی مدعی شدند دولت بغداد خواستار تمدید و ماندن نظامیان این کشور در عراق شده اند.در پی این اظهار نظرها، فرماندهی عملیات مشترک در اظهاراتی مطبوعاتی تمدید حضور نیروهای آمریکایی از عراق را تکذیب کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 18 آذر 1400 - 18:26:27

دسته بندی :