اقدامات احتمالی علیه قطر از زبان رسانه سعودی

جمعه 16 تیر 1396 - 14:1:36
اقدامات احتمالی علیه قطر از زبان رسانه سعودی

تهران- الکوثر: شبکه تلویزیونی وابسته به آل سعودی از اقدامات احتمالی که چهار کشور تحریم کننده قطر علیه این کشور اتخاذ خواهند کرد، پرده برداشت.

شبکه تلویزیونی «العربیه» وابسته به عربستان سعودی، در گزارشی به واکنش احتمالی کشورهای تحریم‌کننده قطر به سرکردگی عربستان سعودی به قطر پس از اینکه دوحه خواسته‌های آنها را رد کرد، اشاره کرد.

رسانه سعودی، درباره اقدامات احتمالی کشورهای تحریم‌کننده علیه قطر گزارش داد که این اقدامات در دو حوزه سیاسی و اقتصادی خواهد بود که به قرار زیر است:

شدت بخشیدن به تحریم‌های اقتصادی و درخواست از شرکت‌های بین‌المللی فعال در حوزه خلیج فارس برای توقف تعاملات خود با قطر و لغو مجوزهایی که در این زمینه صادر کرده‌اند.

توقف کامل معامله با واحد پول قطر در کشورهای حوزه خلیج فارس و درخواست از بانک‌ها برای پیروی از این اقدام و توقف تعامل تجاری بانک‌ها با دوحه، از دیگر اقدام‌های احتمالی است.

احتمالاً چهار کشور پول‌ها و ودیعه‌های بانکی افراد و موسسات مرتبط با قطر را بلوکه کنند.

بر اساس این گزارش، در زمینه سیاسی نیز چهار کشور می‌توانند پرونده قطر را به اتهام پشتیبانی از تروریسم، به شورای امنیت سازمان ملل متحد بفرستند و درخواست تسلیم قطری‌های مرتبط با حمایت مالی از تروریسم را به دادگاه بین‌المللی کیفری مطرح کنند. از جمله این افراد می‌توان از صالح المری، عبدالرحمن النعیمی و عبدالله بن خالد بن حمد آل ثانی وزیر پیشین مشاور در امور خارجه قطر نام برد.

عربستان سعودی، بحرین و امارات می‌توانند قطر را در شورای همکاری خلیج فارس هم منزوی کرده و این کشور را به هیچ‌کدام از فعالیت‌های شورا دعوت نکنند. آن‌ها همچنین می‌توانند معاهده‌های پیشین با قطر را اجرا نکرده و تعلیق عضویت آن را در اتحادیه عرب، به بحث بگذارند.

منبع: العربیه


جمعه 16 تیر 1396 - 14:1:27