روایت ناگفته‌هایی از زندگی سردار سلیمانی در «پنجاه سالگی»

جمعه 25 آذر 1401 - 14:30:0
روایت ناگفته‌هایی از زندگی سردار سلیمانی در «پنجاه سالگی»

«پاییز پنجاه سالگی» فیلمی مستند است که در آن به واکاوی ابعاد ناگفته و کمتر دیده‌شده از زندگی و شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخته شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مستند «پاییز پنجاه سالگی» به کارگردانی «محسن اسلام‌زاده»، ناگفته‌هایی از زندگی «شهید حاج قاسم سلیمانی» را از زبان «سردار محمّد جمالی»، هم‌رزمش روایت می‌کند. این مستند نگاهی دارد به دوران حضور «حاج قاسم» در منطقه جنوب‌شرق کشور؛ دورانی که سردار سلیمانی علاوه بر این که فرمانده سپاه ثارالله بود، در قرارگاه قدس هم فرماندهی می‌کرد و یکی از دوران مهم فعالیت ایشان بوده است.

این مستند 70 دقیقه‌ای تولید موسسه فرهنگی هنری اندیشه شهید آوینی و شبکه یک سیما است که برای نخستین بار در شانزدهمین جشنواره مستند «سینما حقیقت» در بخش‌های «جایزه شهید آوینی» و «مسابقه بلند ملّی» به نمایش در آمد.

محسن اسلام‌زاده در اثر جدید خود با عنوان «پاییز پنجاه سالگی» به سراغ واکاوی ابعاد ناگفته و کمتر دیده‌شده زندگی و شخصیت حاج قاسم سلیمانی رفته که تفاوت‌هایی با دیگر آثار ساخته شده در این زمینه دارد. ‫

«پاییز پنجاه سالگی» برگرفته از کتابی با همین نام نوشته «فاطمه بهبودی» است که خاطرات مریم جمالی همسر شهید مدافع حرم «محمد جمالی» را به نگارش درآورده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


جمعه 25 آذر 1401 - 13:55:42