کارشناس اردنی : توطئه دشمنان برای تجزیه ایران شکست خورد

سه شنبه 1 آذر 1401 - 10:11:0

عضو دفتر سیاسی جنبش مردمی اردن در گفتگو با شبکه الکوثر سخنانی درباره ناآرامی‌های ایران گفت: سخنان اخیر رهبر انقلاب اسلامی ، فصل الخطاب بود و پیام‌های روشنی برای مزدوران داخلی و خارجی داشت. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، محمد احمد الروسان در گفتگو با برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر که به موضوع شکست دشمنان در ایجاد آشوب در کشور اختصاص داشت ، گفت : شورش هایی که از طریق یک اتاق فکر خارجی مهندسی شده است، تحت تأثیر رویارویی جنگ روسیه و اوکراین و برای ضربه زدن به ایران که از نظر استراتژیک با روسیه و چین متحد است، رخ می دهد. 
الروسان افزود : آنها می خواهند ایران و سوریه را تجزیه و حکومت اسلامی را در جمهوری اسلامی ایران ساقط کنند، اما رهبر انقلاب در سخنرانی خود صراحتا نکاتی را بیان فرمودند و به مزدوران داخل و خارج از ایران هشدار دادند و تاکید کردند تهدید خارجی ، ایرانی ها را متحد می کند. این شورش ها که توسط آمریکایی ها، انگلیسی ها و صهیونیست ها مهندسی شده است، و با بودجه آشکار اعراب به راه افتاده است ، مردم ایران را متحد کرده و پایبندی آنها به رهبری سیاسی و مذهبی شان را افزایش داده است. 
وی تصریح کرد : آنها در تلاشند ایران و سوریه را تجزیه کنند. آنها زمانی که سوریه را هدف قرار دادند، حلقه اول را هدف قرار دادند، اما هدف واقعی ، حلقه اصلی و راهبردی است که جمهوری اسلامی ایران است. 
این کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد : آنها از طریق جنگ های نیابتی و جنگ تحمیلی عراق علیه ایران تلاش کردند این حلقه را از بین ببرند اما شکست خوردند. با تحریم و محاصره تلاش کردند بازهم شکست خوردند. حالا به روش های دیگر و جنگ نرم متوسل شدند اما شکست خوردند. همچنین به استفاده از برگ گروه ها و قومیت های ایرانی و در مورد مسئله کردها روی آوردند ، شکست خورد. آنها سعی کردند جامعه ایران را علیه رهبری سیاسی و دینی آن بسیج کنند بازهم شکست خوردند. 
وی تاکید کرد : دستگاه اطلاعاتی همه هسته ها و نحوه ورود سلاح ها را شناسایی کرد و تامین کننده مالی مشخص است، عربستان سعودی است که با اسلحه و پول از تامین مالی این گروه های تروریستی حمایت می کند. اطلاعات عربستان زمانی دستش رو شد که پول و سلاح فرستاد و به دست ارتش ایران و اطلاعات ارتش ایران افتاد. 


 


سه شنبه 1 آذر 1401 - 8:26:27