ترکیه به تروریست‌های القاعده تابعیت می‌دهد

دو شنبه 19 مهر 1400 - 18:41:13
ترکیه به تروریست‌های القاعده تابعیت می‌دهد

تهران- الکوثر: منابع مطلع اعلام کردند سازمان اطلاعات ترکیه به شماری از عناصر گروه تروریستی القاعده- شاخه سوری- تابعیت این کشور را می‌دهد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، منابع مطلع فاش کردند سازمان اطلاعات ترکیه طی روزهای اخیر روند اعطای تابعیت به بیش از 150 تروریست سوریهِ وابسته به القاعده- شاخه سوری- را آغاز کرده، و این روند در چند مرحله اجرا می‌شود. به گفته منابع، به تروریست‌های غیر سوری نیز در مراحل بعدی تابعیت ترکیه اعطا می‌شود.

منابع مذکور خاطرنشان کردند، سازمان اطلاعات ترکیه تروریست‌های خطرناکی را که برخی از آنها در لیست تروریسم سازمان ملل متحد هستند به افغانستان و لیبی تبعید می‌کند؛ تصور بر این است که ترکیه نخستین گام‌ها برای انحلال جبهه النصره و گروه‌های همپیمانش در ادلب را اجرا کرده است.

سازمان اطلاعات ترکیه به "ابوحمزه" مسئول "اجناد الشام" نیز پیشتر تابعیت این کشور را داده و اسم وی در شناسنامه ترکیه‌ای "منار الشامی" است. این تروریست که همچنین تابعیت اوکراینی نیز دارد پیش از اخذ تابعیت ترکیه‌ای، تحت جراحی زیبایی کاشت مو قرار گرفته است.

طبق این گزارش، ابوحمزه مسئول گروهک تروریستی "اجناد الشام" بود و در سال 2017 و بعد از بعیت این گروه با "جبهه النصره، به ترکیه منتقل شد. این گروه در جنایت‌های وحشتناکی از جمله قطع سر سربازان سوری و کشیدن اجساد آنها در خیابان‌ها، نقش دارد.

برخی منابع نیز اعلام کردند، مسئولان نظامی ترکیه محرمانه از برخی مسئولان گروه شورشی "ارتش آزاد سوریه" پیشتر خواسته بودند اسامی شماری از نزدیکان‌شان را جهت دریافت تابعیت ترکیه آماده کنند.

همین منابع تأکید کردند، این اقدام مقدماتی است و در مورد تعداد بسیار محدودی از گروهک‌های تروریستی انجام می‌شود و به برخی از مسئولان دیگر گروهک‌ها پیشتر شناسنامه ترکیه‌ای داده شده است. 

العالم


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


دو شنبه 19 مهر 1400 - 18:40:56

دسته بندی :

پربازدیدها