یحیی السنوار: عربده کشی صهیونیست ها از امروز ممنوع است

پنج شنبه 6 خرداد 1400 - 10:35:24
یحیی السنوار:  عربده کشی صهیونیست ها از امروز ممنوع است

تهران- الکوثر: رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه ضمن هشدار به صهیونیستها، گفت: از ایران به خاطر حمایت های مالی و تسلیحاتی کمال تشکر را داریم.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  یحیی السنوار رئیس دفتر سیاسی «حماس» در غزه طی سخنانی به ساکنان بیت‌المقدس و مدافعان مسجدالاقصی، ساکنان کرانه باختری و همه به فلسطینی‌های ساکن در مناطق اشغالی ۱۹۴۸ که به طور بی سابقه در حمایت از مسجدالاقصی به خیابان‌ها ریختند، سلام و درود فرستاد و گفت: ساکنان ۱۹۴۸ تلاش رژیم صهیونیستی برای همزیستی را تا ابد به شکست کشاندند.

یحیی السنوار در ادامه همبستگی کم سابقه فلسطینی‌های آواره در کشورهای دیگر و همچنین همراهی رسانه‌های جهانی با فلسطینی‌های ساکن سرزمین اشغالی را ستود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جنگ ۱۲ روزه غزه پرداخت و افزود: مقاومت توانایی این را دارد که صدها موشک در هر دقیقه با برد ۱۰۰ الی ۲۰۰ کیلومتر را به سمت دشمن صهیونیستی شلیک کند و در ساعات پایانی جنگ این امکان وجود داشت که ۳۰۰ موشک به سمت تل آویو شلیک شود.

وی افزود: ما حرف خودمان را با آتش و گلوله و موشک هنگامی که اشغالگران به مسجد الاقصی یورش بردند، گفتیم. دنیا بداند که مسجد الاقصی مردانی دارد که حامی آن هستند. دشمن صهیونیست بداند که آنچه رخ داد رزمایش کوچکی بود.

السنوار ضمن هشدار به صهیونیست‌ها درباره اجرای طرح‌های خود در قدس اشغالی آن‌را به منزله زوال این رژیم دانست و گفت: ما در داخل اراضی اشغالی بیش از ۱۰ هزار استشهادی داریم اگر دشمن بخواهد گزندی به مسجد الاقصی وارد کند.

وی ادامه داد: دشمن در سطح اطلاعاتی شکست خورد. ما در غزه بیش از ۵۰۰ کیلومتر تونل داریم و زیانی که به تونل‌ها وارد شد از ۵ درصد فراتر نمی‌رود. همه زیرساختها مقاومت همچنان سالم است.

السنوار گفت: اشغالگران نتوانستند به فرماندهان رده اول مقاومت گزندی وارد کنند. تنها موفقیت ارتش اشغالگر هدف قرار دادن منازل و کشتن کودکان بود.

وی افزود: ملت ما بداند که مقاومت حامی آن است. آیا تصاویر عراقی‌ها را ندیدید که سلاح بر دوش دارند و در حمایت از آرمان فلسطین ظاهر شدند؟

السنوار گفت: توافقی در کار نبوده است. ساکنان قدس به دفاع از مسجد الاقصی ادامه بدهند. ساکنان محله شیخ جراح و سلوان پایداری کنند و بدانند که مقاومت حامی آنهاست. از امروز عربده کشی هر شهرک نشین صهیونیست ممنوع است. باید شهرک‌هایی که احداث شده‌اند، مورد حمله قرار گیرد.

وی ضمن درخواست از فلسطینی‌ها برای خیزش به منظور آزادسازی فلسطین، تاکید کرد: اگر مشکلات غزه حل نشود تر و خشک با هم خواهند سوخت.

رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه با اشاره به حمایت‌های ایران گفت: از جمهوری اسلامی ایران که از هیچ کمک مالی و تسلیحاتی و کارشناسی دریغ نکرد، کمال تشکر را داریم. ما در حماس و قسام نیازی به پول‌هایی که برای بازسازی می‌آید، نداریم.

وی در ادامه تاکید کرد: ما در طول جنگ در رایزنی متوالی با برادران در لبنان بودیم و هماهنگی عالی میان ما برقرار بود. راکت‌ها و پهپادهایی که از سوی مقاومت لبنان ارسال شد در راستای هماهنگی میان مقاومت لبنان و غزه بود. برادران در لبنان به ما گفتند که این به مثابه پیامی به دشمن بوده است.

السنوار در ادامه گفت: توان موشکی بسیاری قوی است. ما آنچه را که وعده دادیم انجام دادیم و فقط جنگ روانی نبود. آسیبی که به تونل‌های ما رسیده است ۴ تا ۵ درصد بیشتر نیست و ظرف مدت کوتاهی ترمیم خواهد شد.

وی افزود: تهدیدات دشمن توخالی و بی ارزش است و خودش هم این را می‌داند. احدی نمی‌تواند از ما باج بگیرد نه در پرونده بازسازی و دیگر موضوعات. دشمن در وضعی نیست که به او اجازه تهدید و باج گیری بدهد.

درباره تهدیدات برای ترور او هم تاکید کرد: من در کمال آزادی و به راحتی در غزه می چرخم و منتظر آنها هستم.

وی افزود: نبرد نظامی به همراه نبرد امنیتی بود و تلاش‌ها برای برای برهم زدن امنیت غزه خنثی شد.

السنوار گفت: اوضاع الان مساعد است و باید از آن بهره برداری شود. ما در حماس با تلاش‌ها برای پایان دودستگی‌ها برخورد مثبت داریم.

هنیه: عملکرد نظامی مقاومت افتخار آفرین بود

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز گفت: عملکرد نظامی مقاومت فلسطین، افتخار آفرین بود.
 رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، تلاش های مصر و هشدارهای گروه های مقاومت فلسطین از جمله هشدار سخنگوی گردان عزالدین قسام را، در تن دادن رژیم اشغالگر به توافق دوجانبه برای توقف درگیری ها اثر بخش دانست.
اسماعیل هنیه در گفتگو با برنامه بلاحدود( بدون مرز) در الجزیره با بیان این مطلب گفت، تصمیم کابینه امنیتی رژیم اشغالگر توقف یک جانبه درگیری ها بود اما پس از هشدار جدی سخنگوی عزالدین قسام، آنان حاضر شدند به توافق متبادل و هم زمان توقف درگیری تن دهند.


مجری: می خواهم از مراحل پایانی کار بپرسم، می خواهیم از پشت پرده ساعات اخیر یعنی قبل از رسیدن به توافق توقف درگیریها که بیشتر نتیجه تلاش مصر است بشنویم.

هنیه: در آغاز به مردم فلسطین در قدس، غزه، کرانه باختری، اراضی اشغالی 1948، تبعیدگاه ها و خارج از مرزهای فلسطین و همچنین به تمام امت های عربی و اسلامی و آزاداندیشان جهان که در ترسیم این حماسه قهرمانانه نقش ایفا کردند درود می فرستم، همچنین فخر و سربلندی خویش را از مقاومت قهرمان فلسطین، محمد الضیف فرمانده ارکان مقاومت، دیگر بخش های مقاومت و دیگر فرماندهان مقاومت فلسطین که شمشیر قدس را در برابر این دشمن اشغالگر به دست گرفتند بیان می کنم، به هر طرف، گروه و فردی که در کنار مردم فلسطین، در کنار قدس و در کنار مسجد الاقصی و مقدسات اسلامی و مسیحی، در کنار نوار غزه و مقاومتش ایستادند درود می فرستم. جا دارد از تمام رسانه هایی که در اتفاقات اخیر جانب حق و عدالت را گرفتند و دروغ های اسرائیلی ها را عیان ساختند، از الجزیره که این حوادث را با مهارت تمام پوشش داد تشکر کنم و به آنان خسته نباشید بگویم.
تردیدی نیست ساعات اخیر و شاید روز اخیر عملیات سیف القدس، تلاش ها و تماس ها از سوی برادران میانجی بیشتر شد به این امید که برای توقف درگیری با اشغالگران یا به تعبیری درست تر توقف تجاوز اسرائیلی صهیونیستی علیه مردم فلسطین توافق شود، اجازه دهید قبل از ورود به برخی مسائل، از عناصر اساسی دخیل در این زمینه یاد کنم و بگویم چارچوب و قواعدی که در کنار فعالیت های میدانی، اساس تحرکات سیاسی ما بود چه بود؟
اولین نکته اینکه ما به همه اعلام کردیم، آنکه تجاوز را آغاز کرد و آنکه عامل اساسی این اوضاع پرتنش است رژیم اشغالگر به دلیل عملکردش در مسجد الاقصی، قدس و محله شیخ جراح و در ادامه کشاندن این روند به کرانه باختری، اراضی 1948 و نوار غزه است به همین منظور متجاوز باید مسئولیت کامل را بپذیرد و در ادامه یا به تجاوزش پایان دهد یا به توافقی دوسویه و هم زمان برای توقف درگیری تن دهد.

نکته دوم اینکه قدس بخشی از دلایل بروز درگیری بود به همین منظور مقاومت حمایت هایش از قدس، مردم فلسطین و متحصنان در مسجد الاقصی، قدس و شیخ جراح را، تا قدس اشغالی امتداد داد و ابراز داشت به هیچ وجه نمی پذیرد موضوع قدس، موضوع مذاکرات با دشمن اشغالگر باشد، به این معنی که برای قضایای مختلف قدس مثل قضایای محله شیخ جراح، مسجد الاقصی، ورودی های مسجد و محدودیت ها علیه مردم جهت ورود به این مکان، وارد مذاکره می شویم اما چون قدس در حوزه دین و عقیده جایگاه نمادین دارد، محور درگیری هاست، به مردم فلسطین و امت اسلامی و مسیحی در جهان اختصاص دارد نمی تواند محور هیچ یک از مذاکرات با اشغالگران باشد. توانستیم به همه طرف ها بفهمانیم که موضوع قدس، اصلی ترین دلیل وضعیت انفجاری امروز است، مقاومت گزینه های مختلف را برای خود محفوظ می دارد و اشغالگران باید کامل این موضوع را درک کنند، در نتیجه باید مسئولیت کامل هر گونه تصمیم و برنامه ریزی های آینده خود درباره قدس و مسجد الاقصی را بپذیرند. در ساعات پایانی به ما گفته شد شرایط در حال نتیجه دادن است، یعنی تلاش مصر و دیگران برای رسیدن به تفاهم هم زمان و دو طرفه جهت توقف درگیری ها در حال نتیجه دادن است، ما از آغاز هم در پی توقف درگیری هم زمان و متبادل بودیم و می گفتیم ساعت صفر باید دو ساعت زودتر اعلام شود. از سوی برادران مصری به ما ابلاغ شد که کابینه اسرائیل غروب همان روز نشستی خواهد داشت تا در این باره تصمیم بگیرد. قبل از آنکه این نشست برگزار شود رسانه های اسرائیلی و برخی از طرف های دیگر خبر دادند کابینه امنیتی اسرائیل به صورت یک جانبه در پی تصمیم گیری برای توقف تجاوز و پایان دادن به عملیات نظامی است یعنی تصمیمی یک طرفه و بی ارتباط به گروه های مقاومت اتخاذ خواهد کرد نه آنکه به تدابیر دو سویه تن دهد. بلافاصله با واسطه ها از جمله با برادران مصری و قطری تماس گرفتیم و به وضوح گفتیم اگر دشمن اسرائیلی برای توقف عملیات نظامی، بدون موافقت گروه های مقاومت فلسطین، تصمیم یک جانبه بگیرد این حق برای ما محفوظ است که گزینه هایمان را برای چگونه برخورد کردن با چنین تصمیمی مشخص سازیم، در دوحه نماینده سازمان ملل متحد و معاونش حضور داشتند و ما پیام خود را به آنان هم رساندیم. این پیام به یقین از سوی برادران مصری به گوش اسرائیل رسید زیرا مصر در ساعات پایانی به شدت پیگیر توقف هم زمان درگیریها بود، پس از این بود که طرف اسرائیلی مدعی شد اطلاعاتی در اختیار داریم که مقاومت فلسطین و گردان عزالدین قسام، قدس و تل آویو و مناطق دورتر را هدف قرار می دهند در نتیجه شروع کردند به هشدار دادن به ساکنان سه برج غزه. آنان از خانواده های ساکن در این برج ها خواستند برج ها را تخلیه کنند تا اگر موشکی از غزه به تل آویو شلیک شد این برج ها را هدف قرار دهند. در مقابل ما هم به نوعی به آنان هشدار دادیم که چنین تهدیداتی باید به طور کامل پایان یابد، حتی باید به ساکنان این برج ها گفته شود که به زندگی خود بازگردند چون مقاومت در سایه چنین تهدیداتی که سبب شد شهروندانمان نیمه شب از خانه هایشان آواره شوند​ هرگز به توافق توقف درگیری تن نخواهد داد. هشدار دادیم اگر چنین تهدیدی پس گرفته نشود


مقاومت فلسطین حق دارد هر تصمیمی را که صلاح بداند اتخاذ کند، این پیام به آنان رسید و پس از مدتی فهمیدیم که آنان نیز به شهروندان ما ابلاغ کرده اند که می توانند به این برج ها برگردند، پس از آن بود که کابینه اسرائیل اعلام کرد با توقف متبادل و هم زمان درگیری موافقت و بنا به پیشنهاد مصر ساعات دو را زمان آغاز توقف درگیری اعلام کردند بر همین اساس بود که ما نیز تصمیم گیری کردیم و گفتیم توقف هم زمان و دو طرفه درگیری را می پذیریم.
مجری: چه کسی موجب شد تا اسرائیلی که در پی اعلام یک جانبه پایان درگیری ها بود، بپذیرد که شما با چنین روشی مخالفید؟
هنیه: به نظر من این موضوع به دو مسئله باز می گردد، 1- پیام ما مبنی بر اینکه تصمیم یک جانبه، فرصتی برای گروه های مقاومت است و این ما هستیم که در سایه چنین تصمیمی قواعد بازی و قواعد درگیری را مشخص می سازیم. 2- ابوعبیده سخنگوی رسمی گردان عزالدین قسام و مقاومت فلسطین به وضوح گفت، تصمیم ما این است که تمامی مناطق و بخش های جغرافیایی فلسطین را هدف برد موشک هایمان قرار دهیم اما به دلیل مداخله دوستان، این مسئله را متوقف ساخته ایم با این حال اگر اشغالگران تا قبل از اجرایی شدن توافق توقف درگیری حماقتی مرتکب شوند تصمیم ما بر روی میز است ، به نظر من این هشدار فشاری واضح بود تا اسرائیل بداند مقاومت و جنبش حماس وقتی سخنی می گوید صادق است.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان

صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
صفحه آشپزی غذاهای عربی الکوثر فارسی 


پنج شنبه 6 خرداد 1400 - 7:33:56