رقص عربستان سعودی با ساز رژیم صهیونیستی

دو شنبه 28 بهمن 1398 - 17:42:37
رقص عربستان سعودی با ساز رژیم صهیونیستی

تهران - الکوثر : «آرتور استارک» رئیس لابی صهیونیستی «مجمع رؤسای سازمان‌ های بزرگ یهودی آمریکا» گفت هفته گذشته به همراه گروهی از مقام ‌های ارشد این سازمان به عربستان سعودی رفته و با مقام ‌های ارشد ریاض دیدار کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، عربستان سعودی امروز مهمترین قدرت عربی است که داعیه رهبری جهان عرب دارد. از ژانویه 2015 که ملک سلمان به پادشاهی عربستان رسید و محمد بن سلمان نیز پله های ترقی در ساختار قدرت را طی کرد به نحوی که در سال 2017 به مقام ولیعهدی رسید و اکنون شانس نخست نصدی کرسی پادشاهی است، سیاست خارجی ریاض به گونه پیش می رود که عنصر «عروبیت» در آن کمرنگ شده است. 

برای مثال، عربستان در مارس 2015 به یمن که فقیرترین کشور عربی است حمله کرد و با گذشت 5 سال این حمله همچنان ادامه دارد، در حالی که در اثر این جنگ، یمن با بزرگترین فاجعه بشری دهه های اخیر در جهان مواجه شد.

تلاش و تمایل آشکار عربستان سعودی برای عادی سازی و سپس علنی سازی روابط به رژیم صهیونیستی نیز مثال دیگری از کمرنگ شدن عنصر «عروبیت» در سیاست منطقه ای ریاض است. فلسطین کشوری عربی است که همواره دفاع از آن در مقابل رژیم صهیونیستی یکی از منابع مشروعیت حکام عرب بود، اما عربستان سعودی کنونی که داعیه رهبری در جهان عرب را دارد، با عبور از مسئله فلسطین، گام های آشکاری برای علنی سازی روابط با اسرائیل بر می دارد. بر این اساس است که «استارک» این سفر را «گامی بزرگ» در جهت عادی ‌سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو توصیف کرد.

سفر «آرتور استارک» رئیس لابی صهیونیستی «مجمع رؤسای سازمان‌ های بزرگ یهودی آمریکا» به ریاض در شرایطی انجام گرفت که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا 28 ژانویه با حضور بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در کاخ سفید از طرح نژادپرستانه معامله قرن که کاملاً ضد فلسطینی است، رونمایی کرد. این طرح با مخالفت گسترده ملت های عربی و همچنین برخی مقامات کشورهای عربی مواجه شد.

نکته حایز اهمیت این است که مجمع رؤسای سازمان ‌های بزرگ یهودی آمریکا یکی از مهمترین مدافعین رژیم صهیونیستی در آمریکا به شمار می ‌آید و حراست از منافع تل‌آویو و ارتقاء روابط میان آمریکا و اسرائیل به عنوان اهداف اصلی این سازمان اعلام شده است. «استارک»، رئیس این مجمع نیز از دوستان نزدیک «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به شمار می‌ آید.

بدون شک این مجمع در طرح معامله قرن و رونمایی از آن نقش پررنگی داشته است. اکنون عربستان سعودی با میزبانی از «آرتور استارک» رئیس لابی صهیونیستی «مجمع رؤسای سازمان‌ های بزرگ یهودی آمریکا» به نوعی حمایت خود را از طرح معامله قرن اعلام و به ملت عربی فلسطین خیانت کرده است. ریاض اکنون شریک جنایت های رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین است. در واقع، مثلث آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی طرح های ضد فلسطینی را پیش می برند.

این رفتارهای عربستان سعودی نشان می دهد که ریاض نه تنها نمی تواند داعیه دار رهبری جهان عرب باشد بلکه عملاً در زمین اسرائیل قرار گرفته و به ساز لابی صهیونیستی می رقصد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 28 بهمن 1398 - 16:57:33