جسد پدید آورنده گروه تروریستی «کلاه سفیدها» در استانبول پیدا شد

دو شنبه 20 آبان 1398 - 15:47:56
جسد پدید آورنده گروه تروریستی «کلاه سفیدها» در استانبول پیدا شد

دمشق- الکوثر: جسد «جیمز لو مزوریر» افسر سابق سرویس اطلاعات خارجی انگلیس ( ام آی 6) که خالق «کلاه سفیدها» در سوریه شناخته می شود، در خانه وی در شهر استانبول ترکیه پیدا شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از روزنامه سوزکو ترکیه، جیمز لو مزوریر افسر سابق سرویس ام آی 6 انگلستان که گفته می شود به وجود آورنده سازمان "کلاه سفید ها" در سوریه بوده، در شهر استانبول ترکیه مُرده پیدا شد.

منابع امنیتی استانبول به این نشریه گفتند جسد جیمز لو مزوریر در خانه وی در منطقه مرکزی بیوغلو پیدا شده است. منابع این روزنامه گزارش می دهند که طبق اولین داده ها، این افسر سابق ام آی 6 خودکشی کرده است.

سازمان "کلاه سفیدها" که از سوی غرب حمایت می شود، هدف خود را نجات غیرنظامیان در مناطق جنگی اعلام کرده است، اما مقامات سوریه اعضای این گروه را به داشتن ارتباط با افراط گرایان و انجام اقدامات تبلیغاتی خصمانه متهم کردند. این سازمان مسئول حملات شیمیایی نمایشی شناخته می شود که با هدف متهم کردن ارتش سوریه به استفاده از تسلیحات شیمیایی علیه غیرنظامیان طراحی و اجرا می شد. اعضای این گروه متهم به عضویت در گروه تروریستی جبهه النصره هستند که شاخه ای از القاعده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 20 آبان 1398 - 15:34:16