هدف بانیان «معامله قرن» حذف مسئله فلسطین است/ مقاومت ملت فلسطین توطئه‌گران را ناکام خواهد گذاشت

سه شنبه 19 تیر 1397 - 14:4:55
 هدف بانیان «معامله قرن» حذف مسئله فلسطین است/ مقاومت ملت فلسطین توطئه‌گران را ناکام خواهد گذاشت

تهران – الکوثر: نماینده حماس در ایران درباره طرح موسوم به معامله قرن گفت این طرح هم همانند طرح‌های گذشته، هیچ نفع و خیری برای ملت فلسطین ندارد و مقاومت و ایستادگی ملت فلسطین این طرح را همانند طرح‌های قبلی ناکام خواهد گذاشت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، فاروق القدومی» نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در ایران در نشست تخصصی با عنوان بررسی معامله قرن، دستاوردهای مقاومت و تغییر معادلات منطقه‌ای اظهار داشت: در ارتباط با آنچه به معامله قرن موسوم است و آخرین تحولات مسئله فلسطین باید بگویم درباره این طرح باید به ویژگی‌ها و نکات زیر اشاره کرد خیلی خلاصه اگر بخواهیم بگوییم این است که آنچه معامله قرن خوانده می‌شود، عنوان تازه‌ای نیست و هدف آمریکا و رژیم صهیونیستی از این طرح، تلاش برای حذف مسئله فلسطین و نابودی آرمان‌های ملت فلسطین است.

یکی از ویژگی‌های این طرح، ابهام شدید وعمیق درباره آن است،‌به طوری که تا این لحظه دولت آمریکا هیچ جزئیات رسمی درباره طرح خود اعلام نکرده است، اما آنچه مسلم است، اینکه این طرح هم همانند طرح‌های گذشته، هیچ نفع و خیری برای ملت فلسطین ندارد، و از جمله مسائلی که بیان می‌کند این طرح هیچ نفع و سودی برای ملت فلسطین ندارد همین ابهام شدید درباره آن است.

نکته دیگر این است که وقتی صحبت از قراردادی می‌شود، این قرارداد دوسویه یعنی نیاز به دو طرف دارد، در حالی که در معامله قرن، طرف فلسطینی منظور تشکیلات خودگردان هیچ حضور و نقشی ندارد به همین سبب این طرح را نمی‌توان قرارداد نامید، بلکه صرفا به معنای دیکته‌ها یا زورگویی صهیونیستی و حل و فصل زورمدارانه مسئله فلسطین از نگاه آمریکا و رژیم صهیونیستی که همان حذف مسئله فلسطین است.

وی در ادامه به تلاش‌هایی که طی سال‌های اخیر برای نابودی و پایمال کردن آرمان‌های ملت فلسطین صورت گرفته، اشاره کرد از جمله تلاش‌هایی که به تفاهمات ابومازن- اولمرت(نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی) در بیش از یک دهه اخیر موسوم شد و قراردادهایی بود که روی میز گذاشته شد تا بعدها به آن پرداخته شود، به هر حال اولمرت  موفق نشد، چرا که در انتخاباتی که برگزار شد، ناکام ماند و نتوانست کاری از پیش ببرد.

مرحله دوم که خطرناک هم بود، در سال 2010 آغاز شد و مقامات صهیونیست پیشنهادها و طرح‌هایی را مطرح کردند که مبتنی بر دو عامل بود : 1-حکومت فدرال با اردن 2- مبادله اراضی بین فلسطین و مصر

این تلاش‌ها و اقدامات هم به سبب ایستادگی و مقاومت ملت فلسطین به نتیجه‌ای نرسید و شکست خورد و تا این لحظه هم نتوانسته‌اند به نتیجه برسند.

از جمله امور مهمی که می‌تواند به مسئله فلسطین خدمت کند، دستیابی به اطلاعات درست و دقیق است، یک سری دیدارها و نشست‌هایی میان روسای سازمان‌های  اطلاعاتی و سران و پادشاهان منطقه‌ صورت می‌گیرد که مسئله اساسی در این دیدارها که مطرح می‌شود، جزئیات طرح معامله قرن است که ممکن است فدرالیسم یا مبادله اراضی باشد، اما مسئله اساسی این است که این مسائل سری در این دیدارها باید علنی شد.

وی با اشاره به دیدارها و نشست‌هایی که کوشنر داماد ترامپ طی سپتامبر 2017 تا پایان دسامبر همان سال چه با مقامات فلسطینی(تشکیلات خودگردان) یا عربی انجام داد، کوشنر و دیگر مقامات آمریکایی همراه وی را دلالان معامله قرن توصیف کرد و گفت این پذیرفتنی نیست که هیچ اطلاعات و جزئیاتی از این دیدارها اعلام نشود.

می‌خواهیم به این نتیجه  برسیم که صرف نظر از هر نامگذاری، آنچه اهمیت دارد، این است که تلاش‌هایی از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تحمیل واقعیت‌های جدید انجام می‌شود. ما  اطلاعاتی داریم و باید بیان شود که اهداف آنها چیست؟

القدومی در ادامه این نشست تخصصی که به میزبانی خبرگزاری آنا برگزار شد، افزود اجازه بدهید درباره مولفه‌ها و ویژگی‌های این پروژه(معامله قرن) صحبت کنیم،‌ شارون را به یاد داریم، که به فرعون و سلطان اسرائیل معروف شد که می‌توانست نظر و رای خود را بدون هرگونه مانعی اعمال کند و به پیش ببرد، نظریه شارون این بود که من واقعیت‌ها را به وجود می‌آورم بعد به سمت مذاکره درباره آن پیش می‌روم. شارون نیاز به مذاکره با دیگران نداشت، مثلا تصمیم گرفت از  نوار غزه عقب‌نشینی کند بدون اینکه با دیگران مذاکره کند. تلاش‌هایی که شارون و افرادی نظیر وی برای پایان دادن به مسئله فلسطین و از بین بردن مقاومت ملت فلسطین انجام دادند،‌ هیچ نتیجه‌ای نداشت، آنها نتوانستند پایداری و ایستادگی ملت فلسطین را چه در غزه و چه مناطق دیگر در هم بشکنند و باز هم موفق به این کار نخواهند شد. دست پروده شارون، نتانیاهو است و وی همان روش استاد خود را در پیش گرفته و تلاش می‌کند حقایقی را تحمیل کند، یکی از خطرناک‌ترین تهدیدها در باورهای نتانیاهو تلاش برای عادی‌سازی روابط با جهان عرب است.

این جنایتکار(نتانیاهو) قصد دارد مسئله فلسطین را کنار بگذارد و عادی‌سازی روابط(با اعراب) را مطرح کند، می‌خواهد با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس رابطه برقرار کند تا مسئله فلسطین به مسئله ثانوی و درجه دو تبدیل شود، تهدید‌آمیزترین مسئله در این پیشنهادها و طرح‌هایی که مطرح می‌شود، این است که نتانیاهو می‌خواهد همه چیز را بگیرد و هیچ چیزی ندهد.

القدومی با تاکید بر بیهوده و بی‌نتیجه بودن مذاکرات سازش طی 28 سال اخیر که تنها نتیجه آن تضییع حقوق ملت فلسطین بوده است، افزود امروز رژیم صهیونیستی می‌خواهد همه چیز را به دست آورد و طرف‌های عربی نمی‌توانند چیزی از این رژیم بگیرند.

وی به فشارهای استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا بر ملت ایران و تلاش ‌آنها برای محاصره و تشدید تحریم‌های آنها خاطر نشان کرد آنها می‌گویند شما ملت‌ها دو گزینه بیشتر ندارید یا رفاه در مقابل وابستگی و یا محاصره و هیچ چیز، بر اساس تجربه ملت فلسطین و به دور از احساسات و بر اساس حقایق، از سال 1990 تا 2018، طرف فلسطینی(تشکیلات خودگردان) به مدت 28 سال با طرف صهیونیستی مذاکره کرده است، در این مدت جهان، آمریکا و رژیم صهیونیستی چه چیزی به ملت فلسطین دادند؟ نمی‌خواهم درباره غزه حرف بزنم.

درباره رفاه ادعایی درباره کرانه باختری حرف می‌زنم، طی این 28 سال مذاکره، موانع و ایست‌های بازرسی که صهیونیست‌ها در کرانه باختری ایجاد کردند، سه تا چهار برابر افزایش یافته، دیوار نژادپرستانه حائل که صهیونیست‌ها آن را دیوار امنیتی می‌نامند، در طول دوره مذاکرات سازش احداث شد، این دیوار، 10 تا 14 درصد از اراضی کرانه باختری را بلعیده است، بازداشت‌ها در کرانه باختری طی این مدت مذاکرات چند برابر شده به طوری که از 3500 مورد بازداشتی در دهه نود به بیش از هشت هزار نفر رسیده است. همچنین باید به همکاری‌ و هماهنگی‌ امنیتی میان اشغالگران و طرف مذاکره کننده فلسطینی در کرانه باختری اشاره کرد و باید پرسید طی این 28 سال مذاکره با رژیم صهیونیستی چه چیزی عاید طرف مذاکره کننده شد؟ حتی تا امروز هیچ یک از مقامات تشکیلات خودگردان نمی‌توانند از نقطه‌ای به نقطه دیگر تردد داشته باشند مگر با مجوز رژیم صهیونیستی، حتی  اگر محمود عباس(ابومازن) بخواهد به سفر برود، سرباز صهیونیست داخل هواپیما می‌شود و او را بازرسی بدنی می‌کند و بعد مجوز سفر وی صادر می‌شود.


برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید

الکوثر را در توئیتر دنبال کنید


سه شنبه 19 تیر 1397 - 14:4:33