کارشناس لبنانی: مبارزه و شجاعت مردم غزه، مسأله فلسطین را دوباره جهانی کرد

جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 21:0:0
کارشناس لبنانی: مبارزه و شجاعت مردم غزه، مسأله فلسطین را دوباره جهانی کرد

شیخ غازی حنینه، رئیس هیئت امنای انجمن علمای مسلمان لبنان، در برنامه «فلسطین الصمود» از شبکه الکوثر با اشاره به جهانی شدن مسأله فلسطین، گفت: اکنون فلسطین در خط مقدم حوادث جهانی است. تاب آوری و شجاعت مقاومت و مردم، فلسطین، آرمان آنها را به صحنه حوادث جهانی بازگرداند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ غازی حنینه، رئیس هیئت امنای انجمن علمای مسلمان لبنان، در برنامه «فلسطین الصمود» از شبکه الکوثر گفت: دشمن صهیونیستی و حامیان جنایتش همواره در طول یک قرن گذشته تلاش کردند تا مسأله فلسطین را از روزگار محو و از صحنه حوادث بین المللی خارج کنند، اما مردم فلسطین با پایبندی به آرمان فلسطین و تقدیم صدها هزار شهید و مجروح مانع از اجرای این طرح شدند.

وی افزود: ملت فلسطین صد سال است که از درگیری با صهیونیسم جهانی و متحدان غربی آن مانند آمریکا، انگلیس و فرانسه رنج برده است و آلمان نیز برای جبران مافات خود از یهودیان صهیونیست در این سرزمین حمایت کرد. اما ملت فلسطین یک قرن است که برای حفظ سرزمین، موجودیت و هویت خود جانفشانی می کند.

شیخ حنینه ادامه داد: عملیات «طوفان الاقصی» و وقایع هفتم اکتبر ثابت کرد مردم فلسطین، مردمی زنده هستند. مردمی دارای اراده، شجاعت، مبارزه، مقاومت و جهاد هستند که صلاحیت رهبری مجاهدین و آزادگان را در جهان دارند. آنان مسأله فلسطین را به عرصه جهانی دوباره بازگردند.

در اینجا سخنان رهبر معظم انقلاب، حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) را به یاد می آوریم که فرمودند: فلسطین کلید تحول در جهان خواهد بود.

رئیس هیئت امنای مجمع علمای مسلمان لبنان افزود: امروز غزه با رزمندگان دلاور مقاومت و با صبر زنان و کودکان و سالمندان خود بهترین الگو را برای آزادگان جهان است. ملت فلسطین به برکت صبر، مقاومت، مبارزه، استواری و مقابله با ظلم و ستم دشمن صهیونیستی، به کرامت انسانی آبرو بخشیدند...


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 12:54:6