روند عادی سازی روابط آل خلیفه با رژیم اسرائیل محکوم به شکست است

چهار شنبه 28 دی 1401 - 10:14:59
 روند عادی سازی روابط آل خلیفه با رژیم اسرائیل محکوم به شکست است

 مردم بحرین با هوشیاری نسبت به طرح یهودی سازی کشورشان واکنش نشان داده و با رویکرد خفت بار سردمداران آل خلیفه در به آغوش گرفتن صهیونیست ها و تقدیم دو دستی کشور به آنها مخالف هستند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از پایگاه خبری «العهد»، پروژه‌های نفوذ صهیونیستها و تلاش برای اختصاص محله‌های خاص به آنها که از منطقه «باب البحرین» شروع شده و روز به روز با خرید املاک و مستغلات از مردم بومی به روش‌های فریبکارانه گسترده تر می شود، برای مردم غیور بحرین کاملا آشکار و افشا شده است و از این رو علما، نخبگان و نهادهای جامعه مدنی پیوسته درحال هشدار درباره این وضعیت و پیامدهای خطرناک آن هستند.
شواهد در بحرین؛ این کشور کوچک خلیج فارس نشان از شکست روند عادی سازی حکام بحرین با رژیم اشغالگر قدس از نگاه مردم، نخبگان، روشنفکران، علما و رهبران و چهره های مخالف رژیم بحرین دارد، زیرا بحرینی ها آغوش خود را برای اسراییلی ها باز نکرده و هویت ملی خود را به هویت رژیم جعلی اسرائیل گره نمی زنند.
جدا از معاهدات امضا شده بین منامه و تل آویو از سال ۲۰۲۰ و دیدارهای رد و بدل شده در همه سطوح، هفته ای نیست که بحرین شاهد موضع گیری های بحرینی ها با هدف اعلام «نه به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی» و «بحرین یک فلسطین دیگر نمی شود» نباشد.

آیت الله «شیخ عیسی قاسم» مرجع بزرگ دینی بحرین از همان ابتدا با صدای بلند مخالفت خود را با روند عادی سازی و فروش خانه و زمین به صهیونیستها اعلام و مبارزه خود را برای جلوگیری از تبدیل بحرین از یک کشور اسلامی به یک «صهیونیست نشین با اقلیت مسلمانِ در معرض اخراج از سرزمین مادری خود» آغاز کرد.
بر همین اساس، پایگاه نماز جمعه در مسجد امام صادق (ع) در منطقه «الدراز» در زمینه شعار «حرام بودن عادی سازی و غیرممکن بودن رابطه با صهیونیست ها» فعالیت کرده است و علامه «شیخ علی السدادی» و علامه «شیخ محمد صنقور» در خطبه های نماز جمعه خود بر ضرورت نفی عادی سازی در همه اشکال آن تاکید کرده اند.
علامه السدادی هفته گذشته تاکید کرد: ننگ رسوایی عادی سازی با دشمن صهیونیست به هیچ وجه بر دامن ملت بحرین نمی نشیند، زیرا همه دنیا و در راس همه، رژیم صهیونیستی به خوبی می دانند که مردم بحرین از ابتدا با عادی سازی این رابطه مخالف بوده و آن را به هر شیوه رد کرده اند.
علامه صنقور نیز به صراحت در مورد روند فریبکارانه خرید املاک و مستغلات بحرینی از جانب یهودیان غاصب هشدار داد و گفت: «فروش املاک به صهیونیست های غاصب مساوی با وطن فروشی است». وی از دولت خواست تا «قانونی برای منع فروش املاک و دارایی به صهیونیستها» مصوب کند.
از زمان برقراری نماز جمعه در مسجد امام صادق (ع)، شعار «مرگ بر اسراییل» شعار ثابت این مسجد است و موضع مخالفت با عادی سازی همچنان در صدر موضع گیری هاست.
در همین حال، ۲۳ تشکل بحرینی تحت عنوان «ابتکار ملی بحرین علیه عادی سازی با دشمن صهیونیستی» برای حمایت از آرمان فلسطین و مقابله با پروژه های یهودی سازی بحرین توافق کرده اند.
اخیراً با اعلام قصد صهیونیست‌ها برای برگزاری جشن موسوم به "حانوکا" در منامه، تشکل های یاد شده برای اعلام مخالفت خود با هرگونه مراسمی از این دست در کشور و مخالفت با تحمیل عادی‌سازی اجباری به ملت بحرین راهپیمایی کردند.
این برنامه صهیونیستها تحت فشار افکار عمومی بحرین لغو شد زیرا تظاهرات کنندگان خشمگین اعلام کردند که در مقابل برپایی اعیاد صهیونیستها در بحرین خواهند ایستاد زیرا آنها به دقت روند تحولات در سرزمین های فلسطین اشغالی و هتک حرمت مسجدالاقصی توسط شهرک نشینان صهیونیست افراطی را رصد می کنند.
ناظران آگاه به خوبی می دانند که سرزمین اسلامی بحرین آغوش باز و مامنی برای صهیونیست ها نخواهد بود، مردم این کشور پذیرای صهیونیست ها و نقشه های شیطانی آنها نخواهند شد و حتی اگر رژیم آل خلیفه اقدام به برپایی سفارت برای صهیونیست ها کند، مردم به هر وسیله مخالفت خود را با حضور عوامل این رژیم در کشور خود اعلام می کنند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید


چهار شنبه 28 دی 1401 - 10:14:49