دلواپسی راستگرایان صهیونیست از نابودی داعش و گروههای تکفیری

شنبه 21 مرداد 1396 - 12:27:13
دلواپسی راستگرایان صهیونیست از نابودی داعش و گروههای تکفیری

نگرانی مشترک کیسینجر و مقام های رژیم صهیونیستی از نابودی داعش و افزایش قدرت محور مقاومت، بیانگر نسخه تجویزی راستگرایان صهیونیست به آمریکا برای حفظ این گروه تروریستی و دیگر گروههای تکفیری است.

تهران- الکوثر:  نفتالی بنت وزیر آموزش رژیم صهیونیستی به جامعه بین المللی از جمله سیاست مداران و دیپلمات ها هشدار داد نباید اجازه دهند تهدید فوری ناشی از داعش سبب شود آنها چشمان خود را به روی تهدید طولانی مدت ناشی از ایران ببندند.

به گزارش الکوثر، پیش از این هنری کیسینجر، وزیر خارجه پیشین آمریکا نیز با اتخاذ مواضعی مشابه در مقاله ای در نیوزویک به دولت ترامپ هشدار داده بود که نباید اجازه داد ایران خلاء (ایجاد شده) پس از شکست داعش را پر کند. این اظهارات اذعان دیگری بر این واقعیت است که گروههای تکفیری از جمله داعش خواسته یا ناخواسته در زمین رژیم صهیونیستی بازی و به تحقق اهداف و سیاست های این رژیم کمک می کردند و در واقع این رژیم از این گروهها به عنوان ابزاری جدید در چارچوب برقراری توازن در برابر محور مقاومت بخصوص حزب الله استفاده می کرد و اکنون که این ابزار از دستش خارج می شود بار دیگردرباره تغییرمجدد موازنه منطقه ای به نفع محور مقاومت و در راس آن ایران به شدت نگران و هراسناک است. در واقع در این اظهار نظرها به طور تلویحی بر این نکته تاکید می شود که نباید داعش را نابودکرد و نسخه تجویزی آن می تواند این باشد که دولت ترامپ و نتانیاهو باید با همکاری یکدیگر به بقای داعش و دیگر گروههای تکفیری کمک کنند. البته کارکرد گروههای تکفیری در عراق و سوریه برای جناح راستگرای حاکم در اسرائیل به رهبری نتانیاهو تنها به ایجاد توازن منطقه ای در برابر ایران و محور مقاومت محدود نمی شود و آنها به این گروهها به عنوان فرصت طلایی برای انتقال بحران جمعیتی در فلسطین اشغالی و توسعه مرزهای این رژیم نگاه می کنند. به عبارت روشنتر در حال حاضر بیش از 12 درصد جمعیت فلسطین در اراضی اشغالی سال 1948 موسوم به اسرائیل زندگی می کنند که حدود 20 درصد جمعیت این اراضی را تشکیل می دهند و رشد جمعیت این افراد دستکم دو خطر را برای این رژیم در پی دارد: یکی تغییر موازنه جمعیتی به نفع اعراب و تقویت فرضیه نابودی از داخل و بحث های مربوط به حذف اسرائیل از نقشه و نابودی این رژیم تا سال 2025 است و برای جلوگیری از چنین پیشامدی دو راه حل مختلف از سوی جناح های سیاسی مطرح است:جناح چپ که از حمایت غرب برخوردار است راه حل را در تشکیل دو دولت می داند اما جناح راستگرا راه حل را در تشکیل دولت خالص یهودی می داند که با کوچ اجباری فلسطینی ها به خارج همراه خواهد بود و مدتی است که این جناح در پی فرصتی برای اجرای این طرح بوده که تصور می کرد ترامپ یکی ازهمین فرصت های تاریخی باشد و دوم مشارکت این دسته از فلسطینی ها در انتفاضه از جمله حرکت اخیر که توسط این عده آغاز شد و اسرائیل را به تسلیم واداشت. اسرائیل مسئولیت انتفاضه های قبلی را به گردن گروههای مبارز و یا تشکیلات می انداخت و از آنها انتقام می گرفت اما در اینجا دیگرکسی نیست که کاسه و کوزه ها را سر آن بشکند. از این رو ظهور و تکثیر گروههای تکفیری در عرا ق و سوریه و دگر سازی از شیعه و ایران به جای آمریکا و اسرائیل کاملا در راستای اهداف و منافع این رژیم بوده است که در صورت موفقیت می توانست پروژه تشکیل دولت خالص یهودی و گسترش مرزهای آن را محقق سازد. با توجه به یک چنین کارکردهایی است که رژیم صهیونیستی و همپیمانان راستگرای آن در دولت ترامپ نمی خواهند به این راحتی از گروههای تکفیری و در راس آن داعش دست بردارند و بر حفظ و بقای این گروهها تاکید دارند.

منبع : iribnews


شنبه 21 مرداد 1396 - 12:26:35

عکسهای بیشتر :

دسته بندی :