کشف شهر زیرزمینی تکفیری ها در شمال سوریه

شنبه 21 اسفند 1395 - 10:39:34
کشف شهر زیرزمینی تکفیری ها در شمال سوریه

ارتش سوریه اخیرا موفق شد ۱۲۵۰ کیلومترمربع از مناطق واقع در حومه شرقی حلب را در چند مجموعه عملیات آزاد و پاکسازی کند. نیروهای ارتش سوریه پس از آزادسازی منطقه استراتژیک «الخفسه» که دستگاه‌های پمپاژ آب در این منطقه، آب شرب بیش از پنج میلیون شهروند در استان حلب را تأمین می‌کند، به کرانه رودخانه فرات رسیدند.

نیروهای ارتش سوریه در این سلسله عملیات ها تعداد زیادی تونل و استحکاماتی را کشف کردند که تروریست‌ها برای حملات موشکی و خمپاره‌ای خود مورد  استفاده قرار می‌دادند.

فرمانده عملیات نظامی ارتش سوریه در حومه شرقی حلب در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم و دیگر خبرنگاران حاضر گفت: عملیات ارتش و نیروهای مسلح با مشارکت نیروهای پشتیبان در تاریخ 25 ژانویه سال جاری میلادی (چهارشنبه ششم بهمن 95) آغاز شد. ارتش و نیروهای مسلح سوریه طی این عملیات بیش از 115 روستا و شهرک را در جبهه‌ای به‌طول 20 کیلومتر و عمق حداقل 65 کیلومتر آزاد کردند، مساحت مناطق آزادشده از سوی نیروهای سوری و همپیمانان ارتش سوریه حداقل 1250 کیلومترمربع است.

فرمانده عملیات ارتش سوریه خاطرنشان کرد: دشمن در اقدامات جنگی خود بر ضد نیروهای مسلح ما از انواع وسایل بمب‌گذاری شده استفاده کرد، ‌به‌طوری که بیش از 50 وسیله بمب‌گذاری شده را مورد استفاده قرار داد که تعداد زیادی از آنها منهدم شد، دشمن همچنین از عوامل تروریستی انتحاری علیه نیروهای ارتش سوریه استفاده کرد.


شنبه 21 اسفند 1395 - 10:39:22

عکسهای بیشتر :

دسته بندی :