کارشناس فلسطینی: برتری نظامی و اطلاعاتی امنیتی مقاومت لبنان بر اسرائیل محرز است

جمعه 18 خرداد 1403 - 16:0:0
کارشناس فلسطینی: برتری نظامی و اطلاعاتی امنیتی مقاومت لبنان بر اسرائیل محرز است

دکتر احمد شدید، استاد روابط بین‌الملل و کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی از فلسطین، در برنامه «فلسطین الصمود» از شبکه الکوثر، با اشاره تهدید رژیم صهیونیستی و تجاوز آن به لبنان گفت: عملیات های متعدد مقاومت لبنان نشان دهنده برتری اطلاعاتی و امنیتی آن بر گنبد آهنین اسرائیل است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دکتر احمد شدید، استاد روابط بین‌الملل و کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی از فلسطین، در برنامه «فلسطین الصمود» از شبکه الکوثر، اظهار کرد: مقاومت در لبنان از نیروی هوایی پیشرفته ای برخوردار است. تا جایی که اکثر رسانه های عبری از این برتری سخن به میان آورده اند. پهپادها، رادارها، و موشک ها به گونه ای طراحی شده است که رژیم اشغالگر کاملا زیر نظر و بر آن احاطه و غلبه دارد.

وی گفت: به گفته و اذعان رسانه های اسرائیلی، بمباران «عرب العرامشه» به خوبی نشان داد حزب الله لبنان از برتری اطلاعاتی و عملیاتی برخوردار است، به گونه ای که پایگاه نظامی و اطلاعاتی در این منطقه به خوبی و مستقیم و دقیق توسط مقاومت لبنان رصد و بمباران شد. 

وی افزود: موضوع دیگری نیز  بمباران یک کشتی جنگی در سواحل عکا است که به گفته شاهدان عینی اسرائیل ساعاتی پس از رسیدن به بندر مورد هجوم موشک های مقاومت قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: نکته سوم اتفاقی است که در خصوص بمباران «الکوش» رخ داد این است که این منطقه یک نقطه نظامی مهم برای رژیم صهیونیستی است. بمباران آن مؤید این است که مقاومت لبنان توانایی اطلاعاتی غافلگیرکننده ای دارد که دشمن را حیرت زده می کند. مقاومت توانست بیش از یک نقطه را همزمان با هم مورد هدف قرار دهد و این همان چیزی است که دبیرکل حزب تصریح کرد است ما به همه مواضع اسرائیل حمله می کنیم، جهان آن را به صورت زنده می تواند تماشا کند.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


جمعه 18 خرداد 1403 - 16:0:44