تاکید رهبر معظم انقلاب بر «اخلاق مداری» در رقابت‌های انتخاباتی

چهار شنبه 16 خرداد 1403 - 18:0:0
تاکید رهبر معظم انقلاب بر «اخلاق مداری» در رقابت‌های انتخاباتی

به گزارش برنامه «قضیة ساخنة» از شبکه الکوثر رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) تأکید کردند: انتخابات مظهر عزت است و در رقابت های پیش روی انتخابات بین نامزدها باید اخلاق حاکم باشد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به گزارش برنامه «قضیة ساخنة» از شبکه الکوثر رحلت شهید رئیسی و انتخابات ریاست جمهوری ایران از محورهای سخنان رهبر انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای در مراسم بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی بود. 


معظم له با تاکید بر اینکه کشور علیرغم از دست دادن رئیس جمهوری توانست امنیت و آرامش خود را به طور کامل حفظ کند، برگزاری مراسم بزرگ تشییع پیکر شهید رئیس جمهور ایران را حماسی توصیف کرد و گفت: حضور پر شور مردمی ثابت کرد که آنان حامی انقلاب اسلامی هستند، زیرا رئیس جمهور شهید مظهر آرمان هایر انقلاب بود. این حضور گسترده در معادلات منطقه ای تاثیرگذار است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در خصوص انتخابات ریاست‌جمهوری آتی تاکید کردند که حماسه انتخابات تکمیل کننده حماسه تشییع شهداست و إن شاء الله رئیس‌جمهور شایسته ملت ایران منصوب خواهد شد. در این حرکت عظیمی که انجام می‌گیرد و در رقابت‌های پیش روی انتخابات بین نامزدها باید اخلاق حاکم باشد. بدگویی کردن،‌ تهمت زدن و لجن پراکنی کردن کمکی به پیشرفت کارها نمی‌کند و به ابروی ملی هم لطمه می‌زند.

وی همچنین تاکید کرد انتخابات ریاست‌جمهوریِ پیش رو اگر با خوبی و عظمت برگزار شود یک دستاورد بزرگ برای ملت ایران است و به همین دلیل این انتخابات بسیار مهم است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: ملت ما برای اینکه بتواند در معادلات پیچیده بین المللی منافع خودش را حفظ و عمق راهبردی خود را تثبیت کند و ظرفیت‌ها و استعدادهای طبیعی و انسانی خود را به مرحله بروز و ظهور برساند و کام مردم را شیرین و همچنین بتواند رخنه‌ها و حفره‌های فرهنگی و اقتصادی را پر کند، احتیاج به رئیس‌جمهور فعال، پرکار، آگاه و معتقد به مبانی انقلاب دارد. 

رهبر انقلاب اسلامی با بیان اینکه صحنه انتخابات صحنه عزت و حماسه و رقابت برای خدمت است نه صحنه کشاکش برای بدست آوردن قدرت، گفتند: برادرانی که وارد میدان رقابت انتخابات می‌شوند، این نکته را به عنوان یک وظیفه بدانند؛ خداوند نیز دلها را هدایت خواهد کرد و به بهترین گزینه انشاالله رای خواهند داد و یک رئیس‌جمهور شایسته برای ملت ایران تعیین خواهد شد. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


چهار شنبه 16 خرداد 1403 - 17:21:12