در برنامه عراق الغد مطرح شد:

 آمریکا برای خروج از عراق تعلل می کند

دو شنبه 23 بهمن 1402 - 12:36:3

یک محقق و تحلیلگر سیاسی بااشاره به موضوع خروج نیروهای آمریکایی از خاک عراق گفت: آمریکایی ها عجله ای برای خروج ندارند و تعلل می کنند.

ویژه ‌ -الکوثر:  «ابراهیم السراج»  در گفتگو با برنامه «عراق الغد» شبکه الکوثر با بیان اینکه ایالات متحده به رویکرد استکباری، نقض حاکمیت ملت ها ، جنایات و حملات مختلف معروف است ، تصریح کرد:  دولت عراق درخواستی درخصوص خروج کامل ارتش آمریکا از این کشور به واشنگتن ارائه کرده است.
وی افزود: محمد شیاع السودانی، نخست وزیرعراق در خصوص لزوم خروج نیروهای آمریکایی از پایگاه هایی که در عراق دارند بارها  صحبت کرده و گفته است عراق نیازی به حضور نظامیان آمریکا حتی در بخش آموزش نیروهایش ندارد. 
السراج بااشاره به ترور اخیر ابوباقرالسعدی از فرماندهان بسیج مردمی عراق  گفت: علیرغم مهلتی که به طرف آمریکایی برای خروج از خاک عراق داده شده، اما ارتش آمریکا همچنان به نقض حاکمیت ملی عراق و حملات تروریستی ضد اتباع عراقی  ادامه می دهد.
این تحلیلگر درپایان گفت: اینکه آمریکایی ها ادعا می کنند  برای خروج نیروهای خود از عراق درخواستی دریافت نکرده اند، ادعایی نادرست است، زیرا دولت عراق بارها بر خروج آمریکا از خاک خود تاکید و پارلمان عراق در سال 2020، دولت  را موظف کرد تا برای مذاکرات جدی خروج نیروهای آمریکایی از عراق تلاش کند. 


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 23 بهمن 1402 - 12:16:10