درد و رنج زندان‌های رژیم اشغالگر به روایت اسرای فلسطینی

یک شنبه 12 آذر 1402 - 11:30:0
درد و رنج زندان‌های رژیم اشغالگر به روایت اسرای فلسطینی

سال‌هاست زندان، شکنجه و تحقیر اسرای فلسطینی از روش‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین است. این موضوع شامل همه می‌شود و زن و کودک و پیر و جوان نمی‌شناسد. انواع شکنجه از زندان انفرادی گرفته تا شوک الکتریکی یا گرسنگی و تحقیر سالهاست که علیه فلسطینی‌ها استفاده می‌شود. از همه مهم‌تر اینکه این شکنجه‌ها با قرار بازداشت‌های موسوم به «اداری» تشدید می‌شود و در این دوران با برچسب امنیتی به اسرا هیچ اجازه ملاقاتی با خانواده‌های‌شان به آنها داده نمی‌شود. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  حماس و جهاد اسلامی بعد از عملیات طوفان الاقصی یک شرط بزرگ داشتند و آن هم آزادی اسرای فلسطینی بویژه زنان و کودکان در بند بود. در ابتدای تهاجم رژیم صهیونیستی به نوار غزه، بنیامین نتانیاهو تنها یک حرف می‌زد و آن نابودی حماس و آزادی اسرای اسرائیلی بود اما پس از ناکامی رژیم اشغالگر در دستیابی به اهداف تعیین شده، با وساطت کشورهایی مانند قطر و مصر روند تبادل اسرا در 7 مرحله انجام شد و طی آن 240 زندانی فلسطینی از بند صهیونیست‌ها نجات یافتند. در این بین 71 نفر از اسرای آزادشده زن و 169 نفر هم کودک هستند که هر کدام کوله‌باری از غم و درد و رنج ناشی از حضور در زندان‌های رژیم اشغالگر را به دوش می‌کشند و زخم جنایت‌های صهیونیست‌ها بر روح و جان آنها نشسته است. در همین ارتباط خبرنگار «وطن امروز» با تعدادی از اسرای فلسطینی آزاد شده درباره شرایط زندان و سختی‌های آن گفت‌وگو کرده است که در ادامه می‌آید. 

  • فرید عبداللطیف نجم: از همین‌جا به مردم ایران سلام می‌کنم. من 2 روز بعد از آزادی خود هم در کانال اطلاع‌رسانی‌ام به مردم ایران درود فرستادم که خوشا به حال این مردم که در کنار ملت فلسطین ایستاده‌اند. آزاده زن فلسطینی با بیان اینکه اسرائیلی‌ها من را به اتهام واهی حمل سلاح به زندان انداختند، افزود: من 3 بار زندانی بودم و در مورد آخر به حبس محکوم نشدم و در انتظار محاکمه بودم که توسط نیروهای مقاومت فلسطین آزاد شدم. 
  • سلطان سامر سرحان: بهترین خاطره من در زندان این است که با زندانیان و زنان فلسطینی دیگر در زندان آشنا شدم. درد و رنج آنها بسیار زیاد بود و باعث می‌شد رنج خود را فراموش کنم. دلیل زندانی شدن من به مدت 44 ماه این بود که یک سرباز مرد اسرائیلی قصد داشت در زمان مراجعتم به مسجدالاقصی برای نماز تفتیشم کند که مانع شدم. 
  • ساره ایمن عبدالعزیز:  رحمت خداوند بر شهدای غزه که مقابل دشمن صهیونیست ایستادند. وی با بیان اینکه بعد از عملیات طوفان الاقصی به ما غذا، دارو و آب نمی‌دادند، تاکید کرد: شرایط زندان اصلا خوب نبود. مرا در زندان کتک زدند و به من توهین کردند. از مردم ایران هم  تشکر می‌کنیم، شما کنار ما ایستادید. 
  • مرح باکر:  تنها چیزی که برای اسرائیلی‌ها در زندان اهمیت داشت سرکوب و ضرب و جرح زندانیان بود. آنها پیر و کودک و زن برای‌شان فرقی نداشت. مرح با بیان اینکه برخی زندانیان همیشه در سلول‌های انفرادی بودند و به هیچ امکانات بهداشتی دسترسی نداشتند اگر فریاد هم می‌زدیم با باتوم و گاز اشک‌آور به ما حمله می‌کردند. 
  • سمیر سامر سمیر بختان:  پلیس اسرائیل یک روز قبل از آزادی به خانه ما یورش برد و به خانواده‌‌ام هشدار داد آزادی مرا جشن نگیرند. قبل از آزادی به همراه تعدادی از کودکان اسیر بشدت از سوی نیروهای رژیم اسرائیل مورد ضرب و شتم قرار گرفت و دست برخی از آنها شکست. 

این گفته‌ها تنها بخشی از رنج و دردی است که اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی با آنها مواجهند و این نشان‌دهنده عمق جنایت‌های تل‌آویو است. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.

برای پیوستن به صفحه اختصاصی شبکه «الکوثر» در پیام رسان «بله» کلیک کنید.

برای پیوستن به صفحه اختصاصی شبکه «الکوثر» در پیام رسان «روبینو» کلیک کنید.


شنبه 11 آذر 1402 - 17:39:47