تاکید بر تمامیت ارضی سوریه در بیانیه اجلاس چهار جانبه مسکو

پنج شنبه 21 اردیبهشت 1402 - 8:51:15
تاکید بر تمامیت ارضی سوریه در بیانیه اجلاس چهار جانبه مسکو

وزرای امور خارجه ایران، روسیه، ترکیه و سوریه در بیانیه‌ای مشترک بر تعهد خود به تمامیت ارضی سوریه، عدم دخالت در امور داخلی این کشور، مبارزه با تمام اشکال تروریسم و همچنین بر اهمیت افزایش کمک‌های بین‌المللی به سوریه تأکید کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در بیانیه مشترک نشست چهارجانبه وزرای امور خارجه در مسکو آمده است: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، فیصل مقداد وزیر امور خارجه و مهاجرین جمهوری عربی سوریه و مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه جمهوری ترکیه در مسکو در بیستم اردیبهشت دیدار کردند.

این بیانیه افزود: وزیران درباره مسائل مربوط به از سرگیری روابط بین دولتی سوریه و ترکیه در ابعاد مختلف گفت و گوی اساسی و صریح داشتند.

این بیانیه می افزاید: نظر به قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل و بیانیه‌های رسمی در روند آستانه، شرکت کنندگان بر تعهد خود به تمامیت ارضی سوریه، عدم دخالت در امور داخلی این کشور و مبارزه با تمام اشکال تروریسم، تجزیه‌طلبی و افراط‌گرایی در این کشور و لزوم اعمال حاکمیت ملی جمهوری عربی سوریه بر سرتاسر خاک این کشور تأکید کردند و آمادگی خود را جهت رفع موانع موجود برای تحقق این اصول اعلام کردند.

این بیانیه خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان همچنین توافق کردند معاونین وزرای خارجه وظیفه طراحی نقشه راهی برای پیشبرد روابط میان ترکیه و سوریه با هماهنگی وزارتخانه‌های دفاع و مسئولان  اطلاعاتی چهارکشور را بر عهده بگیرند.

این بیانیه افزود: همچنین بر اهمیت افزایش کمک‌های بین‌المللی به سوریه، از جمله با هدف تسهیل بازگشت داوطلبانه، امن و عزتمندانه سوری‌ها به سرزمین خود و بازسازی پساجنگ تأکید شد.

بیانیه مشترک نشست چهارجانبه وزرای امور خارجه مسکو یادآور شد: مقامات چهار کشور ضمن استقبال از برگزاری نشست‌های وزرای دفاع و رؤسای سرویس های اطلاعاتی چهار کشور در مسکو، تصمیمات آن را در راستای امنیت و ثبات جمهوری عربی سوریه ارزیابی کردند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


پنج شنبه 21 اردیبهشت 1402 - 7:45:2