حوادث سودان از سوی آمریکا اداره می شود

جمعه 8 اردیبهشت 1402 - 13:29:0

عضو دفتر سیاسی جنبش مردمی اردن در گفتگو با شبکه الکوثر به بحران سودان و نقش رژیم صهیونیستی و آمریکا در آن پرداخت و تاکید کرد آنچه در سودان اتفاق می افتد، "قتل عام و تروریسمی" است که توسط آمریکا اداره می شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دکتر محمد احمد الروسان عضو دفتر سیاسی جنبش مردمی اردن  در گفتگو با برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر گفت: اول اینکه آنچه در سودان اتفاق می افتد یک قتل عام  و ارکستر تروریسم است که توسط آمریکا اداره می شود و در واقع افعی آمریکایی-اسرائیلی است که در قاره سیاه حرکت می کند.
وی افزود: ثانیاً هم البرهان و هم حمیدتی قاتل هستند و ثالثاً دلایل پیچیده و متعدد است و توطئه روشن است و برای افشای این توطئه که علیه مردم سودان ، جغرافیای سودان و ثروت هنگفت سودان، در حال انجام است باید در کنار ابزارهای منطقه ای به ذهنیت توطئه فکر کنیم، متأسفانه این ملاحظات نامشخص از سوی کشورهای عربی در حقیقت بحران سودان را پیچیده تر می کند.
الروسان افزود :  در طول این دو سال، متوجه شدیم که شرق سودان چگونه به یک نقطه کانونی برای ورود تسلیحات از اتیوپی تبدیل شد که عربستان سعودی و امارات هزینه آن را به نفع حمیدتی در بندر سودان به عنوان نقطه کانونی پرداخت کردند.


 


جمعه 8 اردیبهشت 1402 - 15:0:59