فرمانده کل سپاه پاسداران : ستارگان پرفروغ زنجان، ضامن عزت دائمی کشورند

پنج شنبه 6 آبان 1400 - 16:36:51
فرمانده کل سپاه پاسداران :  ستارگان پرفروغ زنجان، ضامن عزت دائمی کشورند

تهران- الکوثر: سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران اعلام کرد : زنجان را با ۳۵۳۵ ستاره پرفروغش در آسمان وفاداری و فداکاری می‌دانیم با مردان بزرگی که ضامن عزت دایمی ما شدند

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان با بیان اینکه افتخار می‌کنم که در میان شما مردمی هستم که همه عشقتان یادآوری خاطره ریختن آب روی آب در کنار شط فرات توسط مظهر غیرت در عالم هستی است گفت: شما مردمی هستید که علمدار کربلا را الگو و مظهر غیرت الهی می‌دانید و دستان بریده ایشان را دوست دارید و هر ساله در هشتمین روز محرم در اجتماع بی نظیر، این دست‌های قطع شده را تجلیل می‌کنید. ستارگان پرفروغ زنجان، ضامن عزت دائمی کشورند.
سردار سلامی افزود: هر قوم و جامعه‌ای شبیه چیزی می‌شود که به آن عشق می‌ورزد و شبیه حقیقتی می‌شود که به آن جان می‌دهد، به پای آن اشک می‌ریزند و به آن وفا دار است.
وی با بیان اینکه زنجانی‌ها ابوالفضلی وار عمل می‌کنند گفت: هر جا که اسلام و امام مسلمین امت نیاز بدانند مردم زنجان در قلب حادثه و واقعه حضور شرافت مندانه دارند، از این جهت حضور در جمع این مردم یک افتخار الهی است.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: زنجان را با ستارگان پرفروغش در آسمان فداکاری و وفاداری و با ۳ هزار و و ۵۳۵ شهید و مردان جانبازی که ضامن عزت، شکوه و جاودانگی اسلام در این سرزمین شدند می‌شناسیم.
سردار سلامی گفت: زنجان را با خانواده عزیز شهدا که صبر را با توکل به خداوند بزرگ و راضی شدن در محضر الهی را در معیار عمل خود قرار دادند می‌شناسیم.
وی افزود: آنانی که شهدایشان را بدرقه کردند همه آرزویشان را بدرقه کردند و در حالی که بیشترین نیاز در کنار فرزندانشان را احساس می‌کردند با دستان نازنین خود لباس جهاد بر تن آنان پوشاندند و به فکر بازگشت آن‌ها نبودند.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در حالی که شهیدانشان به آرزوی خود می‌رسیدند، خانواده‌ها آرزو‌های شان را از دست می‌دادند.
سردار سلامی افزود: این بزرگترین و باشکوه‌ترین جلوه جمال است که امروز افتخار دست بوسی و پابوسی بازماندگان شهیدانمان را داریم.
وی گفت: واقعیت این است که از صدر اسلام جهاد و شهادت ضامن سعادت مسلمانان است چرا که هر زمانی که خورشید اسلام عالم درخشش گرفت و طلوع کرد همه مستکبران و اشرار عالم و همه شیاطین، منافقان، مشرکان و کفار در مقابل طلوع این خورشید ایستادند.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: آنگاه که پیامبر اسلام پیام آسمانی وحی را بر بشریت خواند و شرف انسان را در عصر جاهلیت اولا به او بازگرداند و از آن زمان اصحاب شیاطین در مقابل او صف آرایی و تلاش کردند تا با زر و زور و تزویر نور خدا را خاموش کنند.
سردار سلامی با بیان اینکه ایستادگی در برابر مستکبران حقیقت اسلام است گفت: عزت، عظمت، فخر، شکوه و زیبایی اسلام دستاورد اسلام برای مسلمانان بوده است چرا که پیش از اسلام عزت و شکوه معنوی انسان‌ها کم فروغ بود و ظالمین بر مظلومان مسلط بودند.
وی به عزت مسلمان و ملت ایران بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: ملت ایران با درس گرفتن از جنگ‌های صدر اسلام و شهادت مظلومانه مولا علی (ع) و واقعه عاشورا دریافتند که باید گوش به فرمان، ولی زمانشان باشند و ایشان را تنها نگذارند.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به ایستادگی و ایثار ۳ هزار و ۵۳۵ شهید استان شهدا را سرو‌های بلندقامت و آموزگاران ایستادگی خواند و گفت: این شهدا ارمغان آوران عظمت، امنیت، آرامش و شکوه کشور است که هرگز نمی‌میرند و شناسنامه آن‌ها هرگز باطل نمی‌شود و نزد خداوند روزی می‌خورند.
خانواده‌های شهدا خوشحال باشند چرا که خداوند به شهیدان شما شادمانی هدیه داده است. هر آنچه که شما به پیشگاه خدا هدیه می‌کنید آن را در عالم آخریت دریافت می‌کنید.
خداوند شهیدان شما را به شما باز می‌گرداند و این است داستان دل انگیز جهاد و شهادت و نمی‌توان در دنیای نابرابر امروز جز با ایستادگی به استقلال، عزت و آرامش رسید.
وی با اشاره به قدرتمند بودن مستکبران گفت: مستکبران با قدرت‌های ظاهری خود در مقابل اسلام ایستاده اند و، چون شکوه ظاهری خود را بر جهان و غلبه بر مسلمانان می‌بینند، نمی‌توانند اسلام در حاکمیت و در راس قدرت ببینند.
اگر سرنوشت سوریه، یمن، لبنان و افغانستان را ببینید نشان می‌دهد که ضعف قدرت در این کشور‌ها باعث ویرانی، نا امنی و آوارگی مردمانش شده است.
وی بار دیگر به غیرت ابوالفضلی زنجانی‌ها اشاره کرد و گفت: غیرت ابوالفضلی آرمان زنجانی هاست.

وی با بیان اینکه رهبری بی بدیل رهبر معظم انقلاب اسلامی همانند ستاره‌ای درخشان در آسمان تیره اشاره کرد و گفت: ایشان ستون عظمت و اقتدار جهان اسلام است و ملت مسلمان ایران از تاریخ آموخته است که هرگز، ولی و مقتدایشان را تنها نگذارند و حرکاتشان را با کلام رهبرشان تنظیم کنند و در صحنه مانده و ثبات قدم داشته باشند و دشمن را تعقیب کرده و از سرزمین‌های اسلامی دور کنند.
دشمن علاقه‌مند به خیمه زدن در کشور‌های اسلامی است، هنر ایران است که توانسته به سرزمین‌های مختلف اسلامی توانسته روحیه جهاد و شهادت را زنده کند.
همه می‌دانند که اسلام در سوریه، یمن و اقصی نقاط جهان قدرت گرفته است و دشمنان اسلام آخرین نفس‌های خود را می‌کشند و از طراوت سیاسی خبری است چرا که سربازان و فرماندهانشان خسته و سلاح هایشان فرسوده است.اما در مقابل مسلمانان و جوانان اسلامی با نشاط و با روحیه ایستاده اند و در آرزوی شهادتند.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: این انقلاب با هدف‌های بزرگ، حرکتی عظیم در عصر سلطه‌های جدید و شیطانی آعاز کرده است وبه حول قوه الهی جایگاه واقعی حکومت اسلامی را به جهانیان نشان خواهد داد.

وی به شهادت سردار سلیمانی و مهندس ابوالمهدی اشاره کرد و گفت:شهادت این فرماندهان نشان داد که دشمن تاب و تحمل مقاومت و ایستادگی و شجاعت فرماندهان و سربازان رشید اسلام را ندارد.
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بیرق و هدایت مسلمین جهان را بر دست دارد تا به صاحب اصلیش برساند گفت: ملت ایران تا به امروز با عزت و خودباوری توانسته قله های موفقیت را به همت جوانان بپمایید حرکت پرخروش جماران و عبور از تحریم و تهدیدها و رسیدن به اهداف مقدس نشان دهنده آن است که توانستیم بر دشمن غلبه و اورا در منطقه به حاشیه بکشانیم .
سردار سلامی: امریکا و متحدشان دیگرجانی برای مبارزه ندارد ما از بطن میدان می گوییم که توطئه های و نقشه های دشمن در مسایل داخلی کشور نقشه به آب شده است.
با اشاره به امن بودن کشور ایران و توطئه های دشمنان گفت: دشمنان نمی توانند با تکه های ابرهای تیره در مقابل خورشید بایستند چرا که هیچ کس نمی تواند خورشید را خاموش کند.
ایران اسلامی با رهبری مقام معظم رهبری توانسته از مقاطع حساس و خطرناک عبور کرده و قدرت خود را به جهانیان ثابت کند.
وی عبور از مقاطع حساس را به داستان حضرت ابراهیم (ع) در میان آتش تشبیه کرد و گفت: امروز ملت ایران در فوران آتش ها به امنیت و آرامش رسیده است که این به برکت نور ولایت و خون شهیدان و صبر خانواده شهداست.
وی غیرت شجاعت وفاداری و مردانگی جوانان مرزبوم را الهام گرفته از مردانگی و رشادت ابوالفضلی دانست و گفت: مردمان ایران زمین در کرونا و در تحریم ها و مشکلات با روحیه و نشاط با طراوت محکم ایستادند.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید

آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی


پنج شنبه 6 آبان 1400 - 14:32:34