استقبال عمار حکیم از آغاز گفتگوهای دوجانبه ایران و عربستان

یک شنبه 19 اردیبهشت 1400 - 14:59:59
استقبال عمار حکیم از آغاز گفتگوهای دوجانبه ایران و عربستان

تهران - الکوثر : رهبر جریان حکمت ملی عراق از آغاز گفتگوهای دوجانبه ایران و عربستان استقبال کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «عمارالحکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق روز شنبه در دیدار با «عبدالعزیز الشمری» سفیر عربستان در بغداد با اشاره به ماهیت مذاکرات عربستان و ایران در این مرحله و نقش عراق در این مذاکرات، از لحن مثبت ایجاد شده بین دو طرف تمجید کرد و گفت، گفتگو بهترین راه برای پشت سرگذاشتن موانع و مشکلات پیش رو در منطقه است.

رهبر جریان حکمت ملی عراق با تاکید بر اهمیت انتخابات زودهنگام عراق برای تعیین روند سیاسی این کشور در مرحله آینده گفت، داعش تهدید موجودیتی به شمار نمی رود و با انجام برخی حملات تروریستی درصدد بازگشت به عرصه این کشور است.

خبرگزاری "رویترز" روز جمعه به نقل از یک مقام وزارت امورخارجه عربستان سعودی گفت‌وگوهای تهران و ریاض را تایید و ابراز امیدواری کرد این گفت‌وگوها نتیجه دهد.

«رِید کریملی» رئیس برنامه‌ریزی سیاست‌های وزارت امورخارجه سعودی ضمن تایید گفت‌وگوها بین تهران و ریاض افزود، هنوز برای قضاوت درباره نتیجه گفت و گوها خیلی زود است.

روزنامه "فایننشال تایمز" ۱۸ آوریل گذشته در گزارشی به نقل از سه مقام سعودی مدعی مذاکرات مستقیم میان مقام‌های ارشد عربستان سعودی و ایران در راستای تلاش برای بهبود روابط بین این دو کشور شد. طبق این گزارش، مذاکرات مستقیم مقام‌های سعودی و ایرانی در بغداد و بعد از گذشت پنج سال از قطع روابط دیپلماتیک ریاض و تهران صورت گرفت.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 19 اردیبهشت 1400 - 14:59:53