خطیب‌زاده : از تغییر لحن عربستان استقبال می‌کنیم

جمعه 10 اردیبهشت 1400 - 15:2:17
خطیب‌زاده : از تغییر لحن عربستان استقبال می‌کنیم

تهران - الکوثر : سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران پنجشنبه شب با اشاره به اظهارات اخیر ولیعهد عربستان در خصوص مناسبات ایران و عربستان و منطقه تصریح کرد، جمهوری اسلامی ایران از تغییر لحن عربستان سعودی استقبال می‌کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، سعید خطیب زاده در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات اخیر "محمد بن سلمان" ولیعهد عربستان در خصوص مناسبات ایران و عربستان و منطقه اظهار داشت: با دیدگاه‌های سازنده و روش گفتگو محور، این دو کشور مهم منطقه و جهان اسلام می‌توانند با پشت سر گذاشتن اختلافات، وارد فصل تازه‌ای از تعامل و همکاری برای نیل به صلح و ثبات و توسعه منطقه‌ای شوند.

"خطیب زاده" افزود: جمهوری اسلامی ایران با ارائه پیشنهادها و طرح‌هایی برای گفت وگو و همکاری در منطقه خلیج فارس از جمله پویش صلح هرمز (ابتکار امید) پیشگام مسیر مودت و همکاری منطقه‌ای بوده و از تغییر لحن عربستان سعودی استقبال می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در پایان  ابراز امیدواری کرد ماه مبارک رمضان ماه رحمت و مغفرت الهی سرآغازی مبارک برای همگرایی جامعه اسلامی و زدودن جنگ و آوارگی و ناامنی از این منطقه باشد. 

ولیعهد عربستان سعودی سه‌شنبه شب در مصاحبه با شبکه العربیه اظهار داشت: "ایران کشور همسایه است و ریاض امیدوار است بتواند رابطه خوبی با تهران داشته باشد."

"محمد بن سلمان" در ادامه خاطرنشان کرد، "عربستان سعودی علاقه‌مند به برقراری روابط خوب و متمایز با ایران است."


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 10 اردیبهشت 1400 - 15:2:10