موضع‌گیری یکپارچه فلسطینی‌ها علیه اظهارات وزیر خارجه دولت بایدن

پنج شنبه 2 بهمن 1399 - 7:31:3
موضع‌گیری یکپارچه فلسطینی‌ها علیه اظهارات وزیر خارجه دولت بایدن

تهران - الکوثر : گروه‌های فلسطینی اظهارات «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه دولت جو بایدن را در خصوص اسرائیل به پایتختی قدس اشغالی محکوم کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه پیشنهادی جو بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا گفت آمریکا همچنان قدس را پایتخت رژیم صهیونیستی می‌داند و حاضر به انتقال سفارت به تل آویو نیست.

«شیخ عکرمه صبری» خطیب مسجدالاقصی و رئیس هیأت عالی اسلامی بیت‌المقدس در واکنش به این اظهارات گفت این اظهارات نشان از استراتژی ثابت آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی است.

وی افزود حمایت آمریکا از اسرائیل ادامه خواهد داشت و تنها تفاوت دولت ترامپ و رئیس‌جمهور جدید در برخی روش‌هاست، اما راهبرد اصلی آمریکا در قبال اسرائیل و کشورهای عربی ثابت و تغییر ناپذیر است. 

«حازم قاسم» سخنگوی جنبش حماس نیز اظهارات بلینکلن را خلاف قانون و قطعنامه‌های بین‌المللی دانست و گفت پایتختی قدس حق ثابت و مسلم فلسطینی‌هاست و هرگونه اظهاراتی خلاف این توهین به تمامی ملت و حکومت‌های عربی است.

«داوود شهاب» سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز اظهارات وزیر خارجه پیشنهادی جو بایدن را یک سیلی بر صورت تمامی کسانی دانست که به دولت آمریکا امید بسته‌اند.

او تأکید کرد سخنان بلینکن نشان از اصرار آمریکا به حمایت از دشمن صهیونیستی دارد و همگی باید این موضوع را درک کنند که آمریکا هیچ زمانی تغییر نخواهد کرد و این فلسطینی‌ها هستند که باید با مبارزه و تلاش بلند مدت از دست اشغالگری خلاصی یابند.

«عبدالله عبدالله» از رهبران جنبس فتح و معاون مسئول روابط خارجی این جنبش نیز از دولت بایدن خواست تا قدس شرقی را به عنوان سرزمین اشغالی و پایتخت فلسطین به رسمیت بشناسد و تأکید کرد اقدام ترامپ برای شناسایی قدس به عنوان پایتخت ابدی رژیم صهیونیستی موجب خشم بالای فلسطینی‌ها و جهان عرب شد.

آمریکا 14 مه 2018 سفارت خود را از تل‌آویو به قدس اشغالی منتقل کرد. در این روز دست‌کم ۶۰ فلسطینی توسط نیروهای رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 2 بهمن 1399 - 7:23:31

دسته بندی :

پربازدیدها