بازداشت خانگی رهبران حزب الاصلاح یمن در عربستان

دو شنبه 26 آبان 1399 - 18:40:42
بازداشت خانگی رهبران حزب الاصلاح یمن  در عربستان

تهران- الکوثر: در پی بیانیه اخیر «هیئت کبار علمای سعودی» علیه گروه «اخوان المسلمین»، بسیاری از سران حزب "الاصلاح" یمن وابسته به این گروه به ترکیه فرار کرده و تعدادی دیگر نیز در ریاض تحت بازداشت خانگی قرار گرفته‌اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از وبگاه خبری "26 سبتمبر نت" ، هیئت کبار علمای سعودی به تازگی بیانیه‌ای علیه گروه اخوان‌المسلمین صادر کرده و آن را یک گروه تروریستی خواند و عنوان کرد که اخوان‌المسلمین نماینده شیوه اسلام نیست و ارتباطی با دین اسلام ندارد.

به دنبال صدور این بیانیه، سران حزب الاصلاح یمن (شاخه سیاسی اخوان المسلمین در یمن) به ترکیه فرار کرده و تعدادی دیگر نیز تحت اقامت اجباری در عربستان قرار گرفته‌اند.

یک منبع یمنی در این باره گفت که ده‌ها نفر از سران و اعضای حزب اخوانی الاصلاح طی دو روز گذشته عربستان را ترک کرده و به ترکیه متواری شده‌اند.

منبع مذکور افزود: ترکیه اکنون درهای خود را به روی سران حزبی (الاصلاح) باز کرده که در دهه هفتاد بازوی عربستان در یمن محسوب می‌شدند و در سرنگونی «ابراهیم محمد الحمدی» رئیس ‎‌جمهوری ‌پیشین یمن نقش داشته و همچنین از «علی عبدالله صالح» رئیس‌ جمهوری سابق یمن در جنگ ۱۹۷۸ و نیز جنگ ۱۹۹۴ میلادی حمایت کردند.

وی در ادامه تاکید کرد که عربستان سفر برخی از سران حزب الاصلاح را ممنوع کرده و بیشتر آنهایی که ممنوع السفر شده‌اند اکنون تحت اقامت اجباری قرار دارند، و بقیه نیز به ترکیه متواری شدند.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
کانال تلگرامی الکوثر فارسی alkawtharfa@
اینستاگرام 🆔 instagram.com/alkawthar.tv


دو شنبه 26 آبان 1399 - 13:18:51