افشاگری رئیس سابق سیا درباره قتل خاشقجی

شنبه 19 مهر 1399 - 14:3:2
افشاگری رئیس سابق سیا درباره قتل خاشقجی

تهران-الکوثر: رئیس سابق سازمان سیا می‌گوید ولیعهد عربستان پس از دریافت مجوز از رئیس‌جمهور آمریکا جنایت قتل منتقد سعودی در کنسولگری عربستان را طرح‌ریزی کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از شبکه خبری سی ان ان، رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا، معتقد است ولیعهد عربستان با چراغ سبز رئیس جمهور آمریکا و دامادش جنایت هولناک قتل جمال خاشقجی را صورت داد.

جان برنان در مصاحبه ای که بخشی از آن در حساب توئیتر خبرنگار سی ان ان منتشر شد، گفت: ما باید سعودی‌ها و دیگر افراد را برای هر نوع جنایت حقوق بشری مسئول بدانیم. دونالد ترامپ و جرد کوشنر و کاخ سفید به محمد بن سلمان اجازه قتل وحشتناک و مثله کردن جمال خاشقجی را دادند.

مسئول سابق سازمان سیا گفت در صورتی که همچنان در این سازمان صاحب مقام بود، از طریق مقامات سعودی بن سلمان را برای این جنایت مسئول می‌دانست. برنان از ولیعهد عربستان به عنوان حاکمی مستبد یاد کرد که مخالف خود را سر به نیست می‌کند.

رئیس سابق سیا همچنین گفت ترامپ کاملا در جریان این موضوع بوده و نه تنها چنین رفتار‌های را تاب می‌آورد بلکه آن‌ها را در این مسیر نیز تشویق می‌کند.

خاشقجی، از منتقدان ولیعهد عربستان و ستون نویس روزنامه واشنگتن پست بود، که در اکتبر سال 2018 به طرز فجیعی در کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسید. دولت عربستان با به راه انداختن دادگاهی نمایشی و صدور چند حکم صوری بر پرونده این جنایت هولناک مهر مختومه زد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


شنبه 19 مهر 1399 - 14:0:54