تلاش سران سعودی برای نجات «توافق ریاض»

پنج شنبه 6 شهریور 1399 - 16:2:36
تلاش سران سعودی برای نجات «توافق ریاض»

تهران - الکوثر : به دنبال کنار کشیدن نیروهای متحد امارات از حضور در نشست مذاکرات مربوط به توافق ریاض، واسطه‌های سعودی تلاشهای جدیدی را برای نجات این توافق آغاز کرده‌اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) متحد امارات روز گذشته (چهارشنبه) اعلام کرد دیگر در رایزنی‌‌های مربوط به اجرای «توافق ریاض» شرکت نمی‌کند.

به گزارش وبگاه «العربی الجدید» ، در پی این موضوع، کمیته‌ای سعودی به ریاست «محمد آل جابر» سفیر این کشور در یمن ،شامگاه چهارشنبه نشستی با حضور «سلطان البرکانی» رئیس پارلمان یمن در عدن و هیأت مشاوران «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهورمستعفی یمن برگزار کرد تا دلایل این اقدام شورای انتقالی بررسی شود. 

بر اساس این گزارش، میانجی‌های سعودی قراراست  نشست مشابهی نیز با سران شورای انتقالی برگزار کنند. 

عربستان سعودی از اواخر ژوئن میزبان نمایندگان دولت مستعفی و شورای انتقالی جنوبی با هدف اجرای توافق ریاض بود و دو طرف در ماه ژوئیه با سازوکار جدید سعودی برای اجرای این توافق موافقت کردند.

این درحالیست که  علی رغم این توافق ، جبهه «ابین» در جنوب یمن دراین مدت شاهد درگیری‌های گسترده‌ای میان نیروهای شورای انتقالی جنوب  و نیروهای وابسته به دولت مستعفی یمن  است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 6 شهریور 1399 - 15:19:6

دسته بندی :