نتانیاهو: امیدواریم حریم هوایی عربستان به روی هواپیما‌های ما باز شود

سه شنبه 28 مرداد 1399 - 16:50:35
 نتانیاهو: امیدواریم حریم هوایی عربستان به روی هواپیما‌های ما باز شود

تهران- الکوثر: نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته است امیدواریم حریم هوایی عربستان به روی هواپیما‌های اسرائیلی در پرواز‌های مستقیم تل آویو به ابوظبی باز شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اظهار امیدواری کرد حریم هوایی عربستان به روی هواپیماهای این رژیم باز شود.
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد‏ امیدواریم حریم هوایی عربستان به روی هواپیماهای اسرائیلی در پروازهای مستقیم تل آویو به ابوظبی باز شود.
این درحالیست که برخی گزارش ها نشان می دهد عربستان به عادی سازی روابط رسمی با تل آویو نزدیک شده است ولی ترجیح می دهد این کار در چند مرحله انجام شود.
 

پس از عادی سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی‏، احتمال می رود به زودی جای خالی کشورهای مناسب برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به لطف تلاش های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با نام کشورهای بحرین، عمان و سودان و دیگر کشورهای عربی و اسلامی خصوصا عربستان سعودی پر شود.
بنیامین نتانیاهو اعلام کرد امیدوار است حریم هوایی عربستان سعودی به روی هواپیماهای اسرائیلی در پروازهای مستقیم بین ابوظبی و تل آویو باز شود. در همین حال اظهارات برخی مقامات امریکایی درمورد عادی شدن روابط بسیاری از کشورها با اسرائیل در آینده، زمینه را برای اعلام عادی سازی روابط عربستان و اسرائیل باز می کند.
بر اساس این گزارش ها، ریاض مایل نیست به عادی سازی روابط با اسرائیل به شیوه امارات عمل کند بلکه طبق نظر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان که از نظر آمریکایی ها سردمدار نزدیکی با اسرائیل است, می خواهد این کار به طور تدریجی و بر اساس توسعه روابط غیر مستقیم با اسرائیل صورت گیرد.
«حییم سابان» بازرگان اسرائیلی و طراح توافق عادی سازی روابط اسرائیل و امارات که روابط نزدیکی با بن سلمان ولیعهد عربستان و مقامات این کشور دارد, اعلام کرد ریاض همکاری گسترده ای در زمینه عادی سازی روابط با اسرائیل دارد.
خبرنگار العالم افزود مسائل زیادی هست که سعودی ها را به عادی سازی روابط با اسرائیل تشویق می کند که مهمترین آنها, دشمنی مشترک با ایران اسلامی و امکان سرمایه گذاری گسترده در چارچوب سند 2030 و طرح نیوم در غرب عربستان و طرح ایلات در سرزمین های اشغالی است به طوری که اسرائیل نقش مهمی در زمینه های فن آوری و امنیت سایبری طرح نیوم خواهد داشت.
اظهارات برخی مقامات کاخ سفید و رژیم صهیونیستی نشان می دهد عادی سازی روابط عربستان‏، بحرین و دیگر کشورها با اسرائیل نیازمند زمان است هرچند زیاد طول نخواهد کشید.


سه شنبه 28 مرداد 1399 - 16:26:13