موسوی : دروغگویی و اتهام‌زنی، عناصر اصلی سیاست خارجی آمریکاست

پنج شنبه 19 تیر 1399 - 15:32:30
موسوی : دروغگویی و اتهام‌زنی، عناصر اصلی سیاست خارجی آمریکاست

تهران - الکوثر : سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، دروغگویی، اتهام زنی و نفرت پراکنی را از عناصر اصلی سیاست خارجی آمریکا بویژه در رژیم فعلی دانست و تاکید کرد: اظهارات وزیر خارجه "نفرت پراکن" آمریکا نیز نشات گرفته از همین رویکرد است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز پنجشنبه با بی اساس خواندن ادعای واهی «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر توقیف شناور ایرانی حامل سلاح به یمن تصریح کرد: آمریکایی‌ها که احساس می کنند برای ادامه محدودیت های تسلیحاتی ایران در صحنه بین المللی و شورای امنیت دستاوردی نداشته‌اند، تلاش می کنند با اتهام زنی و دروغگویی بهانه هایی برای استمرار فشار حداکثری و پیشبرد اهداف خبیثانه خود فراهم کنند.  

موسوی با اشاره به اینکه آمریکا و عربستان سعودی با برقراری محاصره پنج ساله بر مردم یمن، باعث مرگ هزاران نفر به دلیل گرسنگی و سوء تغدیه شده‌اند، خاطرنشان کرد: آمریکا و عربستان سعودی به جای اینکه پاسخگوی جنایت های خود در یمن باشند با ایراد اتهام های ناروا و بی اساس به سایرین تلاش می کنند از بار مسئولیت و پاسخگویی در قبال این رفتار خلاف انسانی و جنایتکارانه خود شانه خالی کنند.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است.

جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از 16 هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

الکوثر را در اینستاگرام دنبال کنید


پنج شنبه 19 تیر 1399 - 14:2:23