نقش انگلیس در آموزش نظامیان سعودی برای بمباران یمن

شنبه 14 تیر 1399 - 11:10:48
نقش انگلیس در آموزش نظامیان سعودی برای بمباران یمن

تهران- الکوثر: یک سایت غربی به نقش انگلیس در آموزش نظامیان سعودی و نظامیان وابسته به ائتلاف عربی برای بمباران یمن اشاره کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  سایت کلاسیفاید در گزارشی به آموزش صدها نظامی سعودی و وابسته به ائتلاف عربی توسط انگلیس برای استفاده از جنگنده ها در جریان تجاوز به یمن اشاره کرد.

در این گزارش آمده است: صدها نظامی سعودی در پایگاه های انگلیس تحت آموزش قرار گرفته اند تا بتوانند از جنگنده ها در جریان بمباران یمن استفاده کنند.

در ادامه این گزارش نوشته شده است: صدها نظامی سعودی و نظامیان وابسته به ائتلاف این کشور در پایگاه های انگلیس آموزش دیده اند.

در این گزارش اشاره شده است: ۳۱۰ نظامی سعودی در ۶ پایگاه هوایی انگلیس تحت آموزش قرار گرفته و آموزش خلبانان سعودی همچنان ادامه داشته و تا چهار سال به طول می انجامد. عمده این آموزش ها برای استفاده از جنگنده های تایفون است.

لازم به ذکر است که جنگنده های تایفون نقش محوری در عملیات بمباران یمن و هدف قرار دادن روند امداد رسانی در این کشور ایفا می کند.

عربستان سعودی از طریق قرارداد تسلیحاتی خود با انگلیس توانست این جنگنده ها را خریداری کند.

«اندرو اسمیت» سخنگوی کمپین ضد تجارت سلاح اعلام کرد که جنگ در یمن وخیم ترین بحران انسانی را در جهان ایجاد کرده و انگلیس در این خصوص با عربستان تبانی کرده است. جنگنده های انگلیسی نقش مهمی در بمباران مناطق مختلف یمن ایفا می کنند.

لازم به ذکر است که پیش از این نیز نهادهای حقوق بشری نسبت به قراردادهای تسلیحاتی عربستان سعودی با انگلیس که عمدتا به نفع تجاوز به یمن صورت می گیرد انتقاد کرده اند.


شنبه 14 تیر 1399 - 11:0:43